بیاناتی فرهنگ اسلامی

به صفحه اصلی سایت بیاناتی فرهنگ اسلامی اهل سنت و الجماعت خوش آمدید.

تفسیر سورة القصص قسمت 10 از آیه شریفه 47تا52

مسافر.
بیاناتی فرهنگ اسلامی به صفحه اصلی سایت بیاناتی فرهنگ اسلامی اهل سنت و الجماعت خوش آمدید.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


لطفا از تمام مطالب دیدن فرماییدجزاک الله خیرا.

تفسیر سورة القصص قسمت 10 از آیه شریفه 47تا52

*🏳✍🏻تفسیر سورة القصص قسمت(🔟) از آیه شریفه(47تا52)*🌹
*📌 سوره مبارکه القصص مکی است‌ و داراي (88)آیه  میباشد. و در فهرست. سوره ها (سوره 8️⃣2️⃣) بیست و هشتم) قرآن کریم است🌱*

*🌼✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْم🌿ِ*
*✒از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.💐*
*🌱🖊️‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ💧*
*📖✒️به نام الله بی اندازه مهربان نهایت بارحم 💐✅*

*💎📝 آخرین سخن  درس  نهم تا اینجا بود،.و آن‌گاه‌ كه‌ ندا درداديم‌» به‌ موسي علیه السلام و او را به‌ رسالت‌ برانگيختيم‌؛ «تو در جانب‌» كوه‌ «طور نبودي‌ ولي‌ رحمتي‌ از سوي‌ پروردگار توست‌» يعني: ليكن‌ ما اين ‌قرآن‌ و اخبار موسي علیه السلام و سخن‌گفتن‌ خويش‌ را با وي‌ به‌عنوان‌ رحمتي‌ از جانب ‌خود به‌سوي‌ تو وحي‌ كرده‌ و آن‌ را بر تو حكايت‌ كرديم‌ و تو را از اين‌ اخبار آگاه‌ گردانيديم‌ «تا قومي‌ را كه‌ پيش‌ از تو هيچ‌ هشداردهنده‌اي‌ به‌سويشان‌ نيامده ‌بود، بيم‌ دهي‌» مراد از اين‌ قوم: مردم‌ مكه‌اند كه‌ قبل‌ از رسول‌ خدا صلی الله علیه و آله وسلم در زمان‌ فترت‌ ـ يعني‌ دوران‌ انقطاع‌ رسالت‌ ـ به‌سر مي‌بردند و در زمان‌ فترت، يعني‌ در عهد ميان‌ بعثت‌ عيسي‌ علیه السلام تا بعثت‌ تو، هشداردهنده‌اي‌ به‌ ميانشان‌ نيامده‌ بود كه‌ آنان‌ را بيم‌ دهد «باشد كه‌ آنان‌ پند پذيرند» با هشدارهاي‌ تو.🖋️اين‌ آيات‌ برهاني‌ الهي‌ بر نبوت‌ محمد‌ صلّی الله علیه و آله وسلّم و بيان‌ حكمت‌ بعثت‌ ايشان‌ است‌«💎✅*

*کتابخانه: بیاناتی فرهنگ اسلامی*
*https://t.me/joinchat/AAAAAFGU51eRVxgg84tDqA*
*گروه در فیسبوک*
*https://www.facebook.com/groups/870295356372685/?ref=share*
*https://chat.whatsapp.com/0Wh7NhWCm3LJoA72aPPCZL*
*3️⃣گروه تفسیر انوار القرآن👆🏻*
*https://chat.whatsapp.com/Jn8Vw853AlfHi0vPaOoMf4*
*2️⃣گروه تفسیر انوار قرآن👆🏻*
*https://chat.whatsapp.com/LvObzPOev7MGvQvEhLD9lw*
*1️⃣ گروه تفسیر انوار قرآن👆🏻*
*سایت بیاناتی فرهنگ اسلامی*⬇️
*http://gmohammade.blogfa.com*
*کانال تلگرام بیاناتی فرهنگ اسلامی*⬇️
*https://t.me/gmohammaade*

🌾✒️وَلَوْلَا أَن تُصِيبَهُم مُّصِيبَةٌ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ فَيَقُولُوا رَبَّنَا لَوْلَا أَرْسَلْتَ إِلَيْنَا رَسُولاً فَنَتَّبِعَ آيَاتِكَ وَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ ‏(47)

🌸📌«و اگر نبود كه‌ چون‌ به‌سزاي‌ كار و كردار پيشينشان‌» از كفر و ظلم ‌«مصيبتي‌» يعني: عذابي‌ «به‌ آنان‌ برسد، بگويند» در هنگام‌ نزول‌ عذاب‌ «پروردگارا! چرا به‌سوي‌ ما پيامبري‌ نفرستادي‌» از جانب‌ خويش‌ «تا از آيات‌» نازل‌ شده‌ واضح‌ و روشن‌ «تو پيروي‌ مي‌كرديم‌ و از مؤمنان‌ مي‌بوديم‌»[3]⬇️ به‌اين‌ آيات‌؛ آري‌! اگر چنين‌ نبود (ما تو را به‌سوي‌ مردم‌ به‌ رسالت‌ نمي‌فرستاديم‌)⬇️
------------
 ✍🏻مترجمان‌ اكثرا اين‌ آيه‌ را اشتباه‌ ترجمه‌ كرده‌اند. مثلا ترجمه‌ آقاي‌ بهاءالدين‌ خرمشاهي‌ اين‌ است: «و اگر به‌خاطر كار و كردار پيشينشان‌ مصيبتي‌ به‌ آنان‌ نمي‌رسيد (و عذابي‌ برايشان‌ نمي‌فرستاديم‌) مي‌گفتند پروردگارا چرا پيامبري‌ به‌سوي‌ ما نفرستادي‌ كه‌ از آيات‌ تو پيروي‌ كنيم‌ و از مؤمنان‌ باشيم‌».
-----------------
. 🌱✏️اين‌ جمله‌ جواب‌ «لولا» است‌ كه‌ در آيه‌ كريمه‌ محذوف‌ است‌. پس‌ معناي‌ آيه‌ چنين‌ است: اگر ما قبل‌ از بعثتت‌ آنان‌ را عذاب‌ مي‌كرديم، يقينا مي‌گفتند: فاصله ‌زماني‌ ما با پيامبران‌ مرسل‌ به‌درازا كشيد و در اين‌ ميان‌ خداوند جلّ‌ جلاله به‌سوي‌ ما رسولي‌ را نفرستاد لذا ما در شرك‌ خويش‌ معذور بوده‌ايم‌. بدين‌گونه‌ آنها اين‌ فترت‌ رسالت‌ را براي‌ خود عذري‌ مي‌پنداشتند. ولي‌ ما حجت‌ را بر آنان‌ تمام‌ كرده‌ و علت‌ را برطرف‌ ساختيم‌ و با فرستادنت‌ به‌سوي‌ آنان، بيان‌ حق‌ و حقيقت‌ را به ‌اتمام‌ رسانيديم‌ تا ديگر آنان‌ مجال‌ طرح‌ هيچ‌ گونه‌ عذري‌ را نداشته‌ باشند.

🌹🖋️فَلَمَّا جَاءهُمُ الْحَقُّ مِنْ عِندِنَا قَالُوا لَوْلَا أُوتِيَ مِثْلَ مَا أُوتِيَ مُوسَى أَوَلَمْ يَكْفُرُوا بِمَا أُوتِيَ مُوسَى مِن قَبْلُ قَالُوا سِحْرَانِ تَظَاهَرَا وَقَالُوا إِنَّا بِكُلٍّ كَافِرُونَ ‏(48)

✅🖋️«پس‌ چون‌ حق‌ از جانب‌ ما به‌سويشان‌آمد، گفتند: چرا نظير آنچه‌ به‌ موسي‌ داده ‌شد، به‌ او داده‌ نشده‌ است‌؟» يعني: چون‌ از جانب‌ خداوند جلّ‌ جلاله به‌ مردم‌ مكه، حق‌ ـ يعني‌ محمد‌ صلّی الله علیه و آله و سلّم و قرآني‌ كه‌ بر وي‌ نازل‌ شده‌ است‌ ـ آمد، از روي‌ سرسختي‌ و عناد و جهل‌ گفتند: چرا به‌ اين‌ پيامبر نظير آنچه‌ كه‌ به‌ موسي‌ از آيات‌ و معجزات‌ ـ از جمله‌ نزول‌ يكباره‌ تورات‌ ـ داده‌ شد، داده‌ نشده‌ است‌؟ خداوند جلّ‌ جلاله سؤالشان‌ را چنين‌ پاسخ‌ مي‌دهد: «آيا به‌ آنچه‌ پيش‌ از اين‌ به‌ موسي‌ داده‌ شد، كفر نورزيدند؟» يعني: كفار قريش‌ به‌ آيات‌ موسي علیه السلام نيز كفر ورزيدند چنان‌كه‌ به‌ آيات‌ محمد‌ صلّی الله علیه و آله و سلّم كفر ورزيدند و «گفتند: اين‌دو» يعني: تورات‌ و قرآن، يا نبوت‌ محمد‌ صلّی الله علیه و آله و سلّم و نبوت‌ موسي علیه السلام «دو جادويي‌ هستند كه‌ از يك‌ديگر پشتيباني‌ كرده‌اند» يعني: با يك‌ديگر بر دروغ‌ و ناروا همياري‌ كرده‌ يكي‌ از آنها به‌ نفع ‌ديگري‌ گواهي‌ داده‌اند «و گفتند: ما همه‌ را منكريم‌» يعني: موسي علیه السلام و محمد‌ صلّی الله علیه و آله و سلّم يا تورات‌ و قرآن‌ هر دو را منكريم‌. مجاهد مي‌گويد: «يهوديان‌ به‌ قريش‌ مشورت ‌دادند كه‌ به‌ محمد‌ صلّی الله علیه و آله وسلّم چنين‌ بگويند».

💐✍🏻پس‌ حاصل‌ معني‌ اين‌ است: سبب‌ كفر به‌ پيامبران‌ الهي علیهم السلام ، كم‌ بودن‌ معجزات ‌نبوده‌ و نيست‌ بلكه‌ سبب‌ حقيقي‌ تكبر و عنادشان‌ است‌.
 

🌱✏️قُلْ فَأْتُوا بِكِتَابٍ مِّنْ عِندِ اللَّهِ هُوَ أَهْدَى مِنْهُمَا أَتَّبِعْهُ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ ‏(49)

🌹✒️دومين‌ پاسخ‌ به‌ شبهه‌ مذكور اين‌ است: «بگو: پس‌ اگر راست‌ مي‌گوييد» در آنچه‌ كه‌ اين‌ دو كتاب، يا اين‌ دو پيامبر را به‌ آن‌ وصف‌ كرده‌ايد؛ «كتابي‌ از سوي ‌خداوند بياوريد كه‌ از اين‌ دو» يعني: از تورات‌ و قرآن‌ «هدايت‌كننده‌تر باشد تا از آن‌ پيروي‌ كنم‌» زيرا من‌ از پيروي‌ هدايت‌ به‌ هيچ‌ وجه‌ تكبر نمي‌ورزم‌. يادآور مي‌شويم: انجيل‌ نيز كه‌ به‌عنوان‌ متمم‌ تورات‌ نازل‌ شد، نمي‌تواند جدا از شريعت ‌توراتي‌ ارزيابي‌ شود.

 

✅✍🏻فَإِن لَّمْ يَسْتَجِيبُوا لَكَ فَاعْلَمْ أَنَّمَا يَتَّبِعُونَ أَهْوَاءهُمْ وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّنِ اتَّبَعَ هَوَاهُ بِغَيْرِ هُدًى مِّنَ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ ‏(50)

🌾✒️«پس‌ اگر پاسخ‌ تو را ندادند» يعني: اگر آنچه‌ را كه‌ تو از آنان‌ در مورد آوردن ‌كتاب‌ الهي‌اي‌ كه‌ هدايت‌كننده‌تر از اين‌ دو كتاب‌ باشد، خواسته‌اي‌ نياوردند. يا معني‌ اين‌ است: اگر تو را در آنچه‌ كه‌ از وحي‌ و كتاب‌ و رسالت‌ آورده‌اي، اجابت‌ نگفتند و ايمان‌ نياوردند؛ «بدان‌ كه‌ آنان‌ فقط از هوي‌ و هوسهايشان‌» يعني: از آرا و انديشه‌هاي‌ منحرف، گرايشهاي‌ پوچ‌ و بي‌ارزش‌ و بدون‌ پشتوانه‌ حجت‌ و برهان‌ خويش‌ «پيروي‌ مي‌كنند و كيست‌ گمراه‌تر از كسي‌ كه‌ از هواي‌ نفس‌ خويش‌ پيروي‌ كند، بدون‌ هدايتي‌» يعني: بدون‌ حجتي‌ «از سوي‌ خداوند» يعني: هيچ‌كس‌ گمراه‌تر از چنين‌ كسي‌ نيست‌ «بي‌گمان‌ خداوند قوم‌ ستمكار» يعني: پيروان‌ هوي‌ و هوس ‌«را هدايت‌ نمي‌كند» چرا كه‌ خود سر چنين‌ هدايتي‌ را ندارند.

🌸📌وَلَقَدْ وَصَّلْنَا لَهُمُ الْقَوْلَ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ ‏(51)

🌸✒️«و در حقيقت‌ برايشان‌ سخن‌ در سخن‌ پيوستيم‌» يعني: كلام‌ و پيام‌ حق‌ را برايشان‌ پياپي‌ نازل‌ كرديم‌ و پيامبري‌ بعد از پيامبر ديگر را به‌سويشان‌ فرستاديم‌ كه ‌هر يك‌ از آنان‌ پيامبران‌ قبل‌ از خود را تصديق‌ مي‌كردند «باشد كه‌ آنان‌» از بيم ‌آن‌كه‌ بر آنان‌ همان‌ عذابي‌ نازل‌ شود كه‌ بر پيشينيانشان‌ نازل‌ شد «پند پذيرند» و به‌خود آيند.

🌾🖋️الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ مِن قَبْلِهِ هُم بِهِ يُؤْمِنُونَ ‏(52)

🌱✏️«كساني‌ كه‌ پيش‌ از اين‌» يعني: پيش‌ از قرآن‌ «به‌ آنان‌ كتاب‌ داده‌ايم، آنان‌ به‌آن‌» يعني: به‌ قرآن‌ «ايمان‌ مي‌آورند» آري‌! اهل‌ كتابي‌ كه‌ كتاب‌ آسماني‌ الله جلّ‌ جلاله را به‌ راستي‌ پذيرفته‌ و آن‌ را تماما تصديق‌ كرده‌اند ـ چون‌ عبدالله بن‌ سلام‌ و ساير كساني‌ از اهل‌ كتاب‌ كه‌ اسلام‌ آورده‌اند ـ آنان‌ به‌ قرآن‌ نيز ايمان‌ مي‌آورند زيرا ايشان‌ وجود اشتراك‌ ميان‌ پيام‌ قرآن‌ و كتاب‌هاي‌ آسماني‌ پيشين‌ را توجيهي‌ ديگر جز اين‌ نمي‌توانند كرد كه‌ اين‌ كتاب‌ها همه‌ از بارگاه‌ الهي‌ است‌.

💐🖋️سعيدبن‌جبير در بيان‌ سبب‌ نزول‌ مي‌گويد: اين‌ آيه‌ درباره‌ هفتاد تن‌ از كشيشاني ‌نازل‌ شد كه‌ نجاشي‌ ايشان‌ را به‌ محضر نبي‌اكرم‌ صلّی الله علیه و آله و سلّم فرستاد و چون‌ به‌ خدمت‌ آن ‌حضرت‌ صلّی الله علیه و آله وسلّممشرف‌ شدند، آن‌ حضرت‌ صلّی الله علیه و سلّم سوره‌ «يس‌» را تا به‌ آخر برايشان‌ تلاوت‌ كردند و ايشان‌ در اين‌ حال‌ مي‌گريستند. و چنان‌كه‌ ابن‌كثير نقل‌ كرده‌ است، همه‌ آنها اسلام‌ آوردند.
[][][][][][][][][][][][][][][][][][][][

*🌹✍🏻(دعای ‌چشم‌زخم)،*‌ رسول‌ خدا(ص) هميشه‌ از چشم‌زخم‌ به ‌خداي‌ عزوجل‌ پناه‌ مي‌بردند و مي‌گفتند:«⬇️

*📌(أُعِيْذُكُمَا بِكَلِمَاتِ اللهِ التَّامَّةِ مِنْ كُلِّ شَيْطَانِ وَهَامَّةٍ، وَمِنْ كُلِّ عَيْنٍ لاَمَّةٍ)(البخاري 4/119 از حديث ابن عباس رض)*

🌾✍🏻 ولي‌ در صورتي‌ كه‌ چشم‌زخم‌ زننده‌ در حق‌ كسي ‌كه‌ به‌ وي‌ چشم‌ بد مي‌زند دعاي‌ بركت‌ كند، چشم‌ بد به ‌وي ‌زياني‌ نمي‌رساند، آن‌ دعا اين‌ است: *«تبارك‌ الله أحسن‌ الخالقين، اللهم‌ بارك ‌فيه:*🌼✅

*💧📍(دعاء برای هر حاجتی )حَسْبِيَ اللّهُ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ ‏ (سوره توبه 129)(تفسیر انوار القرآن )روايت‌ ابوالدرداء رض«صبح‌ و شام‌، هر کس هفت‌بار بخواند :خداي‌ عزوجل‌ هر مهمي‌ را از وي‌ كفايت‌ و هر حاجتي‌ را برايش‌ برآورده ‌مي‌كند🌼*

*🌹✍🏼(دعای هنگام غم و اندوه)«لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ الْعَظِيمُ الْحَلِيمُ، لاَ إِلَهَ إِلاَّاللَّهُ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ، لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ رَبُّ السَّمَوَاتِ وَرَبُّ الأَرْضِ وَرَبُّ الْعَرْشِ الْكَرِيمِ»(مسلم/2730)🌷*

*💧✍🏻(ترازوي اعمال واقوال در روز قیامت.)* ابوهريره رضی الله عنه مي گويد: رسول الله ﷺ فرمود: «دو کلمه وجود دارد که بر زبان، سبک، ولي در ترازوي اعمال، سنگين، و نزد خداوند، محبوب اند: آن این کلمات هستند. *سُبْحَانَ اللَّهِ وَبِحَمْدِهِ، سُبْحَانَ اللَّهِ الْعَظِيمِ»بخارى:7563)🌱*

*🏳✒️(بِسْمِ اللَّهِ الَّذِي لَا يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْءٌ، فِي الْأَرْضِ، وَلَا فِي السَّمَاءِ، وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ»صبح وشب3بار(ترمذی (۵/۱۲۳)*

*💧🖋️(دعای تسلیت گفتن) *أَعْظَمَ اللهُ أَجْرَكَ وَأَحْسَنَ عَزَاءَكَ وَغَفَرَ لِمَيِّتِكَ.* (الأذكار أثر امام نووي ص126.* الله! اجرت را بزرگ گرداند و عزايت را نيكو كند، و ميّتت را بيامرزد).

*💎✍🏻در حديث‌ شريف‌ آمده‌ است‌: «رسول‌ خدا صلی الله علیه و آله وسلم مردي‌ را كه‌ از قرضداري‌ خود نزد ايشان‌ شكوه‌ كرد، دستور دادند كه‌* آيه‌: (قل‌ادع‌ الله‌... ) را تاآخر سوره‌ بخواند، سپس‌ سه‌بار بگويد: توكلت‌ على ‌الحي‌ الذي‌ لا يموت‌: بر زنده‌پاينده‌اي‌ توكل‌ كردم‌ كه‌ هرگز نمي‌ميرد».تفسیر انوار القرآن الاسراء آیات ۱۱۰و۱۱۱،

*قُلِ ادْعُوا اللَّهَ أَوِ ادْعُوا الرَّحْمَٰنَ ۖ أَيًّا مَّا تَدْعُوا فَلَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ ۚ وَلَا تَجْهَرْ بِصَلَاتِكَ وَلَا تُخَافِتْ بِهَا وَابْتَغِ بَيْنَ ذَٰلِكَ سَبِيلًا()وَقُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَمْ يَتَّخِذْ وَلَدًا وَلَمْ يَكُن لَّهُ شَرِيكٌ فِي الْمُلْكِ وَلَمْ يَكُن لَّهُ وَلِيٌّ مِّنَ الذُّلِّ ۖ وَكَبِّرْهُ تَكْبِيرًا(الإسراء 111/110)وَتَوَكَّلْ عَلَى الْحَيِّ الَّذِي لَا يَمُوتُ....... (فرقان 58)*
:::::::::::::::::::::::::::::::::::

*✍ان شاءالله ادامه دارد......👉🏻*
*📚تفسير انوار قرآن سوره القصص از آیه شریفه (47تا52)نوشته:استاد عبدالرووف مخلص📚*
*🗃️(تنظیم و نشر مسافر)🗂️*

*📱عضویت در گروه تفسیر القرآن(کلمه ) .اشتراک را به این شماره ارسال نمایید؛+📲*

*گروه وکانال.بیاناتی فرهنگ اسلامی*

*⚠️🌏حذف آدرس گروها و کانالها دور از اخلاق اسلامی و بر خلاف قوانین رسانه‌ای می‌باشد🌍⚠️*
*https://t.me/gmohammaade*

*کتابخانه؛*
*https://t.me/joinchat/AAAAAFGU51eRVxgg84tDqA*

*فیسبوک*
*www.facebook.com/groups/870295356372685/*
*صفحه*
*www.facebook.com/muosafer* 
*وبسایت؛*
*http://gmohammade.blogfa.com*

🌷💧🌼✅🌷✅💧✅🌷✅💧


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

تاريخ : دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۹:۲۷ ب.ظ | نویسنده : مسافر. |
آداب قاضی
کسى که براى پیروزى فرمان خدا بجنگد مجاهد فى سبیل الله مى‌باشد
اجر و ثواب کمک به مجاهدینى که در راه خدا جهاد مى‌کنند،
عید سعید قربان بر  تمام مسلمین جهان  مبارک باد.1402/4/8
پیام تبریکی مناسبت عید سعید قربان مدیریت بیاناتی فرهنگ اسلامی
تفسیر سورة الروم قسمت 3 از آیه شریفه 14تا19
تفسیر سورة الروم قسمت 2 از آیه شریفه 8تا13
تفسیر سورة الروم قسمت 1 از آیه شریفه 1تا7
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 17 از آیه شریفه 67تا69
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 16 از آیه شریفه 62تا66
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 15 از آیه شریفه 56تا61
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 14 از آیه شریفه 51تا55
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 13 از آیه شریفه 48تا50
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 12 از آیه شریفه 46تا47
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 11 از آیه شریفه 43تا45
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 10 از آیه شریفه 40تا42
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 9 از آیه شریفه 34تا39
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 8 از آیه شریفه 29تا33
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 7 از آیه شریفه 24تا28
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 6 از آیه شریفه 20تا21
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.