بیاناتی فرهنگ اسلامی

به صفحه اصلی سایت بیاناتی فرهنگ اسلامی اهل سنت و الجماعت خوش آمدید.

بیاناتی فرهنگ اسلامی | آبان ۱۳۹۸

مسافر.
بیاناتی فرهنگ اسلامی به صفحه اصلی سایت بیاناتی فرهنگ اسلامی اهل سنت و الجماعت خوش آمدید.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


لطفا از تمام مطالب دیدن فرماییدجزاک الله خیرا.

تفسیر سوره نساء  قسمت  8 از آیه شریفه 24تا25

*🌹✍🏻تفسیر سوره نساء  قسمت  (8⃣) از آیه شریفه (24تا25)💐✅*
*📌سوره نساء مدنی است،ودارای176آیه میباشد*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*✒از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🏳🌷*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*
*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*

*🔄🔍آخرین سخن درس هفتم  تا اینجا که بر شما حرام‌ شده‌ است‌ «اين‌ كه‌ جمع‌ كنيد ميان‌ دو خواهر» يعني‌: ازدواج ‌با خواهرزنتان‌ پيش‌ از آن‌ كه‌ از وي‌ با طلاق‌دادن‌ يا مرگش‌ جدا شويد، بر شما حرام‌شده‌ است‌. همچنين‌ جمع‌نمودن‌ ميان‌ زن‌ و عمه‌ وي‌، يا ميان‌ زن‌ و خاله‌ وي‌، يا ميان‌ زن‌ و دختر برادر يا دختر خواهر وي‌ حرام‌ است‌. البته‌ قاعده‌ كلي‌ در اين‌ مورداين‌ است‌: هر آن‌ دو زن‌ داراي‌ قرابتي‌ كه‌ اگر يكي‌ از آنها را مذكر فرض‌ كنيم؛ نكاح‌ آن‌ ديگري‌ برايش‌ حرام‌ باشد، جمع ‌كردن‌ ميان‌ آنها در نكاح‌ حرام‌ است‌ و اين‌ حرمت‌ تا آن‌گاه‌ باقي‌ مي‌ماند كه‌ يكي‌ از آن‌ دو در عقد مرد باشد. «مگر آنچه‌گذشته‌ است‌» يعني‌: خداوند جلّ جلاله بر آنچه‌ كه‌ از اين‌ نكاح‌هاي‌ حرام‌ قبل‌ از نزول ‌تحريم‌ گذشته‌ باشد، شما را مؤاخذه‌ نمي‌كند. همچنين‌ مسلمين‌ اجماع‌ دارند براين‌ كه‌ معناي‌ فرموده‌ حق‌ تعالي‌: (حُرِّمَتْ عَلَيْكُمْ أُمَّهَاتُكُمْ...) تا آخر آيه‌، اين‌ است‌ كه‌ عمل‌ جنسي‌ با اين‌ گروه‌، چه‌ از طريق‌ نكاح‌ و چه‌ از طريق‌ ملك‌ يمين‌ (تملك ‌از طريق‌ بردگي) حرام‌ است‌ و هر دو حرمت‌ باهم‌ برابر است‌ و اين‌ حرمت‌ در هر دو گروه‌ ساري‌ و جاري‌ است‌.↩پس‌ آيه‌ كريمه‌ بر تحريم‌ هفت‌ كس‌ از نسب‌ دلالت‌ مي‌كند كه‌ عبارتند از:⬇

روی ادامه مطلب کلیک کنید. ........


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | ۸:۲۳ ب.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره نساء  قسمت  7 آیه  شریفه 23

*🌹✍🏻تفسیر سوره نساء  قسمت  (7⃣)  آیه  شریفه (23)💐✅*
*📌سوره نساء مدنی است،ودارای176آیه میباشد*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

روی ادامه مطلب کلیک کنید. .........

*✒از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🏳🌷*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*
*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*

*🔄🔍آخرین سخن درس ششم تا اینجا که در بيان‌ سبب‌ نزول‌ آمده‌ است‌: در جاهليت‌ رايج‌ بود كه‌ چون‌ پدران‌ مي‌مردند، فرزنداني‌ كه‌ از غير زنانشان‌ بودند، زنان‌ پدرانشان‌ را به‌ نكاح‌ خويش ‌درمي‌آوردند، پس‌ نازل‌ شد: «و با زناني‌ كه‌ پدرانتان‌ آنان‌ را به‌ ازدواج‌ خود درآورده‌اند، ازدواج‌ نكنيد» به‌ جهت‌ رعايت‌ كرامت‌ و احترام‌ و بزرگداشت‌ پدرانتان‌. اين‌ جمله‌ مفيد نهي‌ از آن‌ عادت‌ زشت‌ جاهليت‌ است‌ «مگر آنچه‌ كه‌ در گذشته‌» قبل‌ از نزول‌ اين‌ آيه‌ «رخ‌ داده‌است‌» كه‌ خداوند جلّ جلاله شمارا بر آن‌ مؤاخذه‌ نمي‌كند «همانا اين‌ كار ناشايست‌ و منفور مي‌باشد و بدراهي‌ است‌».در جاهليت‌، نكاح‌ پسر با زن‌ پدر را ـ چنانچه‌ پدر مي‌مرد يا زن‌ خود را طلاق ‌مي‌داد ـ نكاح‌ «مقت» يعني‌ نكاح‌ مبغوض‌ و منفور مي‌ناميدند زيرا اين‌ كار از نظرصاحبان‌ خرد، سخت‌ منفور و ناپسند و بدترين‌ رسم‌ و روش‌ است‌. تعبير(آباء: پدران)، به‌ اجماع‌ علما؛ اجداد (پدر بزرگ‌ها) را نيز در بر مي‌گيرد.🔁🔎*

روی ادامه مطلب کلیک کنید. .........


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | ۸:۵۶ ب.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره نساء  قسمت  6 از  آیه  شریفه 19تا22

*🌹✍🏻تفسیر سوره نساء  قسمت  (6⃣) از  آیه  شریفه (19تا22)💐✅*
*📌سوره نساء مدنی است،ودارای176آیه میباشد*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*✒از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🏳🌷*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*
*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*

*🔄🔍آخرین سخن درس پنجم تا اینجا که وعده‌ قبول‌ توبه‌ براي‌ كساني‌ نيست‌ كه‌ گناه‌ مي‌كنند تا وقتي‌ كه‌ مرگ‌ يكي‌ از آنان‌در رسد» به‌گونه‌اي‌ كه‌ مي‌داند كه‌ حالا ديگر حتما مي‌ميرد و هيچ‌ اميدي‌ به‌زنده ‌ماندنش‌ باقي‌ نمانده‌ است‌ و در آخرين‌ هنگام‌ «مي‌گويد: اكنون‌ توبه‌ كردم‌» كه‌ اين‌ توبه‌ هيچ‌ سودي‌ به‌ حال‌ وي‌ ندارد «و نيز توبه‌ كساني‌ كه‌ درحال‌ كفر مي‌ميرند» زيرا كساني‌ كه‌ بر كفر مي‌ميرند، اساسا توبه‌اي‌ ندارند و وجود آن‌ درحق‌ ايشان‌ همانند عدم‌ آن‌ است‌ «براي‌ اينان‌» يعني‌: براي‌ هر دو گروه‌ «عذابي ‌دردناك‌ آماده‌ ساخته‌ايم‌» به‌ جزاي‌ گناهان‌ آنان‌.*
*🌹✏علما در بيان‌ احكام‌ گفته‌ اند:⬇*
*(1) ـ توبه‌ از گناه‌ به‌ اتفاق‌ امت‌ بر مؤمنان‌ فرض‌ است‌.*
*(2) ـ توبه‌ از گناهي‌، همراه‌ با ادامه‌دادن‌ در گناه‌ ديگري‌، جايز است‌.*
*(3) ـ توبه‌ كساني‌كه‌ اين‌ دو آيه‌ ناظر بر احوال‌ ايشان‌ است‌، پذيرفته‌ مي‌شود، نه‌ توبه‌ شخص‌ محتضر در حال‌ احتضار و نه‌ توبه‌ كافر در قيامت‌.🔁🔎*

روی ادامه مطلب کلیک کنید. ........

 


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | ۷:۵۷ ب.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره نساء  قسمت  5 از  آیه  شریفه 13تا18

*🌹✍🏻تفسیر سوره نساء  قسمت  (5⃣)از  آیه  شریفه (13تا18)💐✅*
*📌سوره نساء مدنی است،ودارای176آیه میباشد*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*✒از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🏳🌷*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*

*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*

*🔄🔍آخرین سخن درس چهارم  تا اینجا که از ابن‌ عباس‌ رضی الله عنهما روايت‌ شده‌ است‌ كه‌ فرمود: «زيان‌ رساندن‌ در وصيت‌ ازگناهان‌ كبيره‌ است». «اين‌ است‌ وصيت‌ خدا» پس‌ هر وصيتي‌ از سوي‌ بندگانش‌ كه‌مخالف‌ آن‌ باشد، مسبوق‌ به‌ وصيت‌ الهي‌ است‌، لذا وصيت‌ خداوند جلّ جلاله به‌ پيروي‌سزاوارتر مي‌باشد بنابراين‌، وصايايي‌ كه‌ مخالف‌ آن‌ باشد كنار گذاشته‌ مي‌شود،همچون‌ وصايايي‌ كه‌ متضمن‌ برتري‌ دادن‌ برخي‌ از ورثه‌ بر برخي‌ ديگر، يا مشتمل‌بر وجهي‌ از وجوه‌ زيان‌رساني‌ به‌ آنان‌ است‌ «و خداوند دانا» است‌ به‌ ميراث‌ بران‌«بردبار است‌» بر اهل‌ جهالت‌ و ناداني‌ از شما. در حديث‌ شريف‌ آمده‌ است‌ كه‌رسول‌ خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم  فرمودند: «مرد، يازني‌، شصت‌ سال‌ تمام‌ به‌ طاعت‌ حق‌ عمل‌مي‌كنند، سپس‌ چون‌ مرگ‌ ايشان‌ در مي‌رسد، در وصيت‌ زيان‌ مي‌رسانند و در اثرآن‌ آتش‌ دوزخ‌ برايشان‌ واجب‌ مي‌گردد».🔁🔎*

روی ادامه مطلب کلیک کنید. ........


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | ۷:۵۴ ب.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره نساء  قسمت  4 آیه شریفه 12

*🌹✍🏻تفسیر سوره نساء  قسمت  (4⃣) آیه شریفه (12)💐✅*
*📌سوره نساء مدنی است،ودارای176آیه میباشد*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*✒از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🏳🌷*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*

*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*

*🔄🔍آخرین سخن درس سوم تا اینجا که علما ـ از سلف‌ و خلف‌ ـ اجماعا برآنند كه‌ پرداخت‌ وام‌ بر وصيت‌ مقدم‌ است‌ و بعد از پرداخت‌ وام‌ و اجراي‌ وصيت‌ است‌ كه‌ باقي‌مانده‌ تركه‌ بر ورثه‌ تقسيم ‌مي‌شود. لذا وصايايي‌ كه‌ به‌ بيشتر از يك‌سوم‌ مال‌ ارثيه‌ تعلق‌ گيرد، قابل‌ اجرا نيست‌. «پدرانتان‌ و فرزندانتان‌، شما نمي‌دانيد كه‌ كدام‌يك‌ براي‌ شما سودمندترند» يعني‌: ازاين‌ رو است‌ كه‌ خداوند جلّ جلاله ميراث‌ را بدين‌گونه‌ در ميان‌ اصول‌ و فروع‌ شما تقسيم‌ كرد و تقسيم‌ ميراث‌ را به‌ خود شما محول‌ ننمود و برخلاف‌ رسوم‌ جاهليت‌، در اصل‌ استحقاق‌ ميراث‌، پدران‌ و فرزندان‌ را با هم‌ برابر گردانيد.اين‌ احكام‌ مندرج‌ در اين‌ آيه‌ «فريضه‌اي‌ است‌» مقرر و معين‌ بر عهده‌ شما «ازجانب‌ الله، هر آيينه‌ الله دانا» است‌ به‌ مصالح‌ شما «حكيم‌ است‌» به‌ آنچه‌ در حق‌شما برنامه‌ ريزي‌ كرده‌ است‌.🔁🔎*


روی ادامه مطلب کلیک کنید. .........


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | ۷:۵۱ ب.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره نساء  قسمت  3 از آیه شریفه 7تا11

*🌹✍🏻تفسیر سوره نساء  قسمت  (3⃣)از آیه شریفه (7تا11)💐✅*
*📌سوره نساء مدنی است،ودارای176آیه میباشد*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*✒از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🏳🌷*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*

*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*

*🔄🔍آخرین سخن درس دوم تا اینجا که امام‌ ابوحنيفه‌ بر آن‌ است‌ كه‌ هرگاه‌ يتيم‌ به‌ سن‌ بيست‌ و پنج‌ سالگي‌ رسيد، مالش ‌به‌ هرحال‌ به‌ وي‌ باز گردانده‌ مي‌شود، هرچند در او رشد و فهمي‌ هم‌ سراغ‌ نشد. اما مذهب‌ جمهور اين‌ است‌ كه‌: تا وقتي‌ رشد و اهليت‌ يتيم‌ ثابت‌ نشود، مال‌ وي‌ به ‌وي‌ داده‌ نمي‌شود؛ در هر سني‌ كه‌ باشد. «و آن‌ اموال‌ را» در كودكي‌ و كوچكي ‌آنان‌ «به‌ اسراف‌ و شتاب‌ نخوريد، از ترس‌ آن‌ كه‌ بزرگ‌ شوند» و اموال‌ خويش‌ را دراختيار بگيرند. يعني‌: اين‌گونه‌ نباشد كه‌ شما از هم ‌اكنون‌ كه‌ آنها صغيرند، با خود بگوييد: بايد قبل‌ از اين‌ كه‌ يتيم‌ به‌ سن‌ بلوغ‌ برسد و اموال‌ خويش‌ را از چنگم‌ بيرون ‌برد، اموالش‌ را در راهي‌ كه‌ دلخواه‌ من‌ است‌، مسرفانه‌ و به‌شتاب‌ مصرف‌ كنم‌! «وهركس‌ توانگر بود، بايد كه‌ پرهيزگاري‌ كند» و از اموال‌ يتيم‌ دوري‌ گزيند «و هركس ‌تنگدست‌ بود، بايد در حد عرف‌ از آن‌ بخورد» و چنان‌ نباشد كه‌ با اموال‌ ايتام‌خوشگذراني‌ و عشرت‌ نموده‌ و در خوردن‌، نوشيدن‌ و پوشيدن‌، مسرفانه‌ ومرفهانه‌ عمل‌ نمايد. بعضي‌ گفته‌اند؛ معني‌ اين‌ است‌: وصي‌ يا ولي‌ نبايد جز به ‌اندازه ‌مزد كارشان‌ در مال‌ يتيم‌، از آن‌ بخورند. «پس‌ چون‌ اموالشان‌ را به‌ آنان‌ برگردانديد» بعد از بلوغ‌ و رشدشان‌ «بر آنان‌ گواه‌ بگيريد» كه‌ اموال‌ خويش‌ را از شما دريافت‌ كرده‌اند و بدين‌گونه‌ است‌ كه‌ تهمت‌ها از شما دفع‌ شده‌ و از عاقبت ‌دعواها و جنجال‌هاي‌ بعدي‌ ايمن‌ مي‌شويد. گواه‌ گرفتن‌ در نزد مالكي‌ها وشافعي‌ها، واجب‌ و در نزد احناف‌، مستحب‌ است‌. «و خداوند براي‌ حسابرسي ‌كافي‌ است‌» و در هرآنچه‌ انجام‌ مي‌دهيد، حسابگر اعمال‌ و گواه‌ احوال‌ شماست‌.🔁🔎*

رویادامه مطلب کلیک کنید. ........


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | ۷:۴۹ ب.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره نساء  قسمت  2 از آیه شریفه 3تا6

*🌹✍🏻تفسیر سوره نساء  قسمت  (2⃣)از آیه شریفه (3تا6)💐✅*
*📌سوره نساء مدنی است،ودارای176آیه میباشد*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🌻*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*

*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*


*🔄🔍آخرین سخن درس اول تا اینجا که در بيان‌ سبب‌ نزول‌ آيه‌ كريمه‌ آمده‌ است‌: اين‌ آيه‌ درباره‌ مردي‌ از قبيله‌ غطفان ‌نازل‌شد كه‌ از پسر برادر يتيمش‌ اموال‌ بسياري‌ نزد وي‌ بود، پس‌ چون‌ آن‌ يتيم‌ به ‌سن‌ بلوغ‌ رسيد، اموال‌ خويش‌ را از عمويش‌ طلب‌ كرد، اما او از دادن‌ اموال‌ وي‌سرباز زد. و بعد از آن‌ كه‌ اين‌ آيه‌ نازل‌ شد، اموالش‌ را به‌ وي‌ باز داد.🔁🔎*

روی ادامه مطلب کلیک کنید. .....


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | ۷:۴۶ ب.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره نساء  قسمت  1از آیه شریفه 1تا2

*🌹✍🏻تفسیر سوره نساء  قسمت  (1⃣)از آیه شریفه (1تا2)💐✅*
*📌سوره نساء مدنی است،ودارای176آیه میباشد*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🌻*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*

*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*


*🔄🔍آغاز  سخن درس اول وجه‌ تسميه‌: چون‌ احكام‌ متعلق‌ به‌ زنان‌ در اين‌ سوره‌ بسيار است‌، از اين‌جهت‌، آن‌ را سوره‌ «نساء الكبري»، و در مقابل‌ آن‌، سوره‌ «طلاق» را سوره ‌«نساء القصري» ناميده‌اند. از عبدالله بن‌ مسعود رضی الله عنه روايت‌ شده‌ است‌ كه‌ فرمود: در سوره‌ «نساء» پنج‌ آيه‌ است‌ كه‌ اگر تمام‌ دنيا و مافيها را در عوض‌ آنها به‌ من ‌بدهند، مرا بدين‌ اندازه‌ شادمان‌ نمي‌كند، اين‌ پنج‌ آيه‌ عبارتند از: (إِنَّ اللّهَ لاَ يَظْلِمُ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ)  «آيه‌ 40» و: (إِن تَجْتَنِبُواْ كَبَآئِرَ مَا تُنْهَوْنَ عَنْهُ) «آيه‌ 31» و: (إِنَّ اللّهَ لاَ يَغْفِرُ أَن يُشْرَكَ بِهِ) «آيه‌ 48» و آيه‌: (وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُواْ أَنفُسَهُمْ ) «آيات‌ 65 ـ 64».🔎🔄*

روی ادامه مطلب کلیک کنید. ........


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | ۸:۴۶ ب.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره آل عمران  قسمت  24از آیه شریفه 189تا200

*🌹✍🏻تفسیر سوره آل عمران  قسمت  (4⃣2⃣)از آیه شریفه (189تا200)💐✅*
*📌سوره آل عمران مدنی است،ودارای200آیه است*

*↩پایان تفسیر سوره آل عمران(ادامه درس تفسیر سوره نساء است ان شاءالله)↪*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🌻*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*

*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*


*🔄🔍آخرین سخن درس بیست و سوم تا اینجا بود که بخاري‌ و مسلم‌ و غير آنان‌ در بيان‌ سبب‌ نزول‌ اين‌ آيه‌ كريمه‌ روايت‌ كرده‌اند: روزي‌ مروان‌ براي‌ دربان‌ خود گفت‌: اي‌ رافع‌! نزد ابن‌عباس‌ رضی الله عنهما برو و به‌ او بگو: اگر چنان‌ باشد كه‌ هر شخصي‌ از ما كه‌ به‌ آنچه‌ كرده‌ شادمان‌ است‌ و دوست‌ دارد كه‌ به‌ آنچه‌ نكرده‌ ستوده‌ شود؛ موردعذاب‌ قرار گيرد، بي‌گمان‌ همه‌ ما مورد عذاب‌ قرار مي‌گيريم‌؟ ابن‌عباس‌ رضی الله عنه در پاسخ‌ فرستاده‌ وي‌ فرمود: «اين‌ آيه‌ كريمه ‌به‌ شما چه‌ ارتباطي‌ دارد؟ حقيقت‌ امر اين‌ است‌ كه‌ اين‌ آيه‌ درباره‌ اهل‌ كتاب‌ نازل‌شد»، سپس‌ آيه‌ ماقبل‌ را تلاوت‌ نمود: (وَإِذَ أَخَذَ اللّهُ مِيثَاقَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ...). همچنين‌ ابن‌عباس‌ رضی الله عنهما در همين‌ رابطه‌ مي‌گويد: «رسول‌ خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم  از اهل‌ كتاب ‌درباره‌ چيزي‌ سؤال‌ كردند ولي‌ آنها در پاسخ، حقيقت‌ را كتمان‌ نموده‌ و سخني‌دروغين‌ آوردند و درحالي‌ از نزد رسول‌ خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم  بيرون‌ رفتند كه‌ به‌ ايشان‌ چنين ‌وانمود مي‌كردند كه‌ به‌ سؤالشان‌ پاسخ‌ درستي‌ داده‌اند و با اين‌ پاسخ‌ در پيشگاه‌ آن‌حضرت‌ صلّی الله علیه و آله و سلّم قابل‌ ستايش‌ خواهند بود! از سوي‌ ديگر شادمان‌ بودند از اين‌ كه‌ پاسخ‌ واقعي‌ را از ايشان‌ پنهان‌ داشته‌اند. همان‌ بود كه‌ آيه‌ كريمه‌ اين‌ صحنه‌سازي‌ آنان‌ رابرملا و مال‌ كارشان‌ را هويدا ساخت‌.🔎🔄*

روی ادامه مطلب کلیک کنید. ...............


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | ۷:۱۸ ب.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره آل عمران  قسمت  23از آیه شریفه 181تا188

*🌹✍🏻تفسیر سوره آل عمران  قسمت  (3⃣2⃣)از آیه شریفه (181تا188)💐✅*

*📌سوره آل عمران مدنی است،ودارای200آیه است*


*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*


*از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🌻*


*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*


*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*

 

*🔄🔍آخرین سخن درس بیست و دوم  تا اینجا بود که در حديث‌ شريف‌ به‌ روايت‌ ابي‌هريره‌ رضی الله عنه از رسول‌ خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم  آمده‌ است‌ كه‌ فرمودند: «من‌ آتاه‌ الله مالا فلم‌ يؤد زكاته، مثل‌ له‌ شجاعا اقرع‌ له‌ زبيبتان‌ يطوقه‌ يوم ‌القيامه، يأخذ بلهزمتيه‌ ثم‌ يقول‌: انا مالك، انا كنزك‌: كسي‌ كه‌ خداوند جلّ جلاله به‌ او مالي‌داد، اما او زكات‌ مالش‌ را نپرداخت، آن‌ مال‌ در روز قيامت‌ به‌شكل‌ افعي‌ سرتاسي ‌براي‌ او در مي‌آيد [كه‌ از بس‌ زهر دارد، موهايش‌ ريخته‌ است]) و آن‌ افعي ‌[مهيب] طوق‌ گردن‌ او شده‌ سپس‌ دو طرف‌ دهان‌ آن‌ شخص‌ را گرفته‌ او را مي‌گزد تلاوت‌ كردند.از آنجا كه‌ پس‌ از نابودي‌ خلق، دارايي‌ها و اموال‌ بدون‌ وجود هيچ‌گونه ‌مدعي‌اي‌ باقي‌ مي‌مانند، لذا ـ بنابر عادت‌ ـ از اين‌ چيزها به‌ عنوان‌ ميراث ‌حق‌ تعالي‌ تعبير شد، با آن‌ كه‌ اينها در حقيقت‌ نسبت‌ به‌ حق‌ تعالي‌ ميراث‌ نيستند زيرا وارث‌ كسي‌ است‌ كه‌ چيزي‌ را به‌ ارث‌ برد كه‌ قبلا مالك‌ آن‌ نبوده‌ است، درحالي‌كه‌ خداي‌ متعال‌ مالك‌ آسمانها و زمين‌ و همه‌ موجودات‌ مي‌باشد.🔎🔄*

روی ادامه مطلب کلیک کنید. ..........


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ | ۹:۱۵ ب.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره آل عمران  قسمت  22از آیه شریفه 170تا180

 *🌹✍🏻تفسیر سوره آل عمران  قسمت  (2⃣2⃣)از آیه شریفه (170تا180)💐✅*

*📌سوره آل عمران مدنی است،ودارای200آیه است*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🌻*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*

*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*

*🔄🔍آخرین سخن درس بیست و یکم  تا اینجا بود که در مورد غسل، كفن‌ و نماز جنازه‌ شهدا، فقها دو نظر دارند: احناف‌ برآنند كه ‌شهيد را با جامه‌اش‌ كفن‌ نموده‌ و بر وي‌ نماز بخوانند و اگر مكلف‌ و پاك‌ بود، غسل‌ داده‌ نمي‌شود. اما جمهور فقها بر آنند كه‌: شهيد نه‌ غسل‌ داده‌ مي‌شود، نه ‌كفن‌ مي‌شود و نه‌ بر او نماز خوانده‌ مي‌شود و اگر نجاست‌ موجود بر بدن‌ وي‌ غيراز خون‌ بود، آن‌ نجاست‌ از بدن‌ وي‌ پاك‌ گردانيده‌ مي‌شود.🔎🔄*

 

روی ادامه مطلب کلیک کنید. ...........


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ | ۹:۱۳ ب.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره آل عمران  قسمت  21از آیه شریفه 160تا169

 *🌹✍🏻تفسیر سوره آل عمران  قسمت  (1⃣2⃣)از آیه شریفه (160تا169)💐✅*

 

*📌سوره آل عمران مدنی است،ودارای200آیه است*

 

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

 

*از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🌻*

 

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*

*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*

*🔄🔍آخرین سخن درس بیستم  تا اینجا بود که بايد دانست‌‌ توكل‌ به‌ معناي‌ ترك‌ اسباب‌ نيست، بلكه‌ به‌ معناي‌ سپردن‌ نتايج ‌كارها به‌ حق‌ تعالي‌ بعد از توسل‌ به‌ اسباب‌ است‌. امام‌ رازي‌ مي‌گويد: «آيه‌ كريمه ‌دلالت‌ براين‌ دارد كه‌: توكل‌ اين‌ نيست‌ كه‌ انسان‌ خودش‌ را به‌ خودش‌ واگذارد و هيچ‌ كاري‌ انجام‌ ندهد ـ چنان‌كه‌ بعضي‌ از جهال‌ مي‌پندارند ـ و اگر چنين‌ باشد، امر به‌ مشورت، با امر به‌ توكل‌ در منافات‌ قرار مي‌گيرد، بلكه‌ توكل‌ بر حق‌ تعالي ‌اين‌ است‌ كه‌ انسان‌ اسباب‌ ظاهري‌ را به‌كار بندد، ليكن‌ در قلبش‌ بر آنها اطمينان ‌نداشته‌ باشد، بلكه‌ اطمينانش‌ بر پناه‌ و عصمت‌ حق‌ تعالي‌ باشد». و حديث‌ شريف ‌وارده‌ درباره‌ داستان‌ آن‌ اعرابي، حديث‌ مشهوري‌ است‌: اعرابي‌اي‌ نزد رسول‌خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم  آمد و خواست‌ تا شتر خويش‌ را همين‌گونه‌ به‌ حال‌ خودش‌ رها كند وگفت‌: يا رسول‌ الله! آيا شتر خويش‌ را رها كنم‌ و بر خدا توكل‌ كنم، يا آن‌ را ببندم ‌و بر خدا توكل‌ نمايم‌؟ رسول‌ خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم  فرمودند: «آن‌ را ببند و بر خدا توكل‌ كن». همچنين‌ در حديث‌ شريف‌ به‌ روايت‌ علي‌ رضی الله عنه آمده‌ است‌ كه‌ رسول‌ خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم  از «عزم» موردسؤال‌ قرار گرفتند، پس‌ در تعريف‌ آن‌ فرمودند: «عزم، مشاوره‌ با اهل‌ رأي‌ و سپس‌ پيروي‌ از ايشان‌ است».ابن‌عباس‌ رضی الله عنهما  در بيان‌ سبب‌ نزول‌ مي‌گويد: (وَشَاوِرْهُمْ فِي الأَمْرِ) درباره‌ ابوبكر وعمر رضي‌الله عنهما نازل‌ شد كه‌ حواريان‌ رسول‌ خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم  و وزيران‌ ايشان‌ و پدر همه‌ مسلمين‌ بودند. همچنين‌ در حديث‌ شريف‌ آمده‌ است‌ كه‌ رسول‌ خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم  به‌ابوبكر و عمر رضي‌الله عنهما فرمودند: «اگر شما دو تن‌ در مشورتي‌ با يك‌ديگر هم‌رأي‌ و متفق‌ شويد، من‌ هرگز از رأي‌ شما برنمي‌گردم».🔎🔄*

 

روی ادامه مطلب کلیک کنید. ...........


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ | ۹:۹ ب.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره آل عمران  قسمت  20از آیه شریفه 153تا159

*🌹✍🏻تفسیر سوره آل عمران  قسمت  (0⃣2⃣)از آیه شریفه (153تا159)💐✅*
*📌سوره آل عمران مدنی است،ودارای200آیه است*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🌻*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*

*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*


*🔄🔍آخرین سخن درس نوزدهم  تا اینجا بود که در حديث‌ شريف‌ آمده‌ است‌  رسول‌ خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم  به‌تير اندازان (کوه احد)‌ فرمودند: «اگر ديديد كه‌ كشته‌ مي‌شويم، به‌ ياريمان‌ نياييد و اگر ديديد كه‌ فتح‌ كرديم‌ و غنيمت‌ گرفتيم، نيز با ما در جمع‌آوري‌ غنايم‌ مشاركت‌ نكنيد». يعني‌: به‌ هيچ‌ صورتي‌ نبايد مواضع‌ خود را ترك‌ كنيد. اما آنها چون‌ شكست ‌مشركان‌ را ديدند، مواضع‌ و سنگرهاي‌ خود را ترك‌ كردند «و خدا نسبت‌ به‌ مؤمنان ‌صاحب‌ تفضل‌ و بخشش‌ است» با عفونمودن‌ و در گذشتن‌ از آنان‌.🔎🔄*

روی ادامه مطلب کلیک کنید. .........


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ | ۹:۷ ب.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره آل عمران  قسمت  19از آیه شریفه 141تا152

*🌹✍🏻تفسیر سوره آل عمران  قسمت  (9⃣1⃣)از آیه شریفه (141تا152)💐✅*
*📌سوره آل عمران مدنی است،ودارای200آیه است*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🌻*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*

*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*


*🔄🔍آخرین سخن درس هجدهم  تا اینجا بود که ابن‌ابي‌ حاتم‌ از عكرمه‌ در بيان‌ سبب‌ نزول‌ آخر اين‌ آيه‌ كريمه‌ روايت‌ كرده‌است‌: چون‌ خبر نتيجه‌ جنگ‌ احد در مدينه‌ دير رسيد، زنان‌ از شهر بيرون‌ رفتند تا از اخبار احد آگاهي‌ يابند، در اين‌ هنگام‌ دو تن‌ را ديدند كه‌ سوار بر شتر از رزمگاه ‌مي‌آمدند، پس‌ زني‌ از آنان‌ پرسيد: از رسول‌ خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم  چه‌ خبر داريد؟ يكي‌ از آن‌دو پاسخ‌ داد: ايشان‌ زنده‌اند. زن‌ گفت‌: اكنون‌ ديگر باكي‌ ندارم‌ كه‌ خداي‌عزوجل‌ از بندگانش‌ هر چه‌ بخواهد شهيد برگيرد. پس‌ قرآن‌ كريم‌ مطابق‌ آنچه‌ كه‌او گفت‌ نازل‌ شد: «و» تا خداوند جلّ جلاله «از ميان‌ شما شهدايي‌ بگيرد» يعني‌: ايشان‌را به‌ فيض‌ و كرامت‌ شهادت‌ نايل‌ گرداند. بايد دانست‌ كه‌ كشتگان‌ راه‌ خدا جلّ جلاله را ازآن‌ رو «شهيد» ناميدند كه‌ ايشان‌ در راه‌ دعوت‌ به‌سوي‌ الله جلّ جلاله كشته‌ شده‌اند و نزد وي‌ عليه‌ كساني‌ كه‌ به‌ قتلشان‌ رسانده‌اند بر اين‌ حقيقت‌ گواهي‌ مي‌دهند كه‌: كشتنشان‌ به‌ ستم‌ و تجاوز بوده ‌است‌. بعضي‌ گفته‌اند: بلكه‌ سبب‌ نامگذاري‌ آنها به ‌«شهيد» اين‌ است‌ كه‌: نيل‌ به‌ بهشت‌ برايشان‌ شهادت‌ داده‌ شده‌است‌ «و خداوندستمكاران‌ را دوست‌ ندارد» پس‌ سلطه‌ ستمگران‌ بقا و دوامي‌ نداشته‌ و سرانجام‌ حق‌ تعالي‌ آنان‌ را عذاب‌ مي‌كند.🔎🔄*

روی ادامه مطلب کلیک کنید. .......


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ | ۹:۲ ب.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره آل عمران  قسمت  18از آیه شریفه 134تا140

*🌹✍🏻تفسیر سوره آل عمران  قسمت  (8⃣1⃣)از آیه شریفه (134تا140)💐✅*
*📌سوره آل عمران مدنی است،ودارای200آیه است*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🌻*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*

*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*


*🔄🔍آخرین سخن درس هفدهم تا اینجا بود که بشتابيد به‌سوي‌ آمرزشي‌ از جانب‌ پروردگار خويش‌ و بهشتي‌ كه‌ پهناي‌ آن‌ مانند عرض‌ آسمانها و زمين‌ است» و چون‌ آسمان‌ و زمين‌ در حد علم‌ بندگان، عريض‌ترين‌ و فراخ‌ترين‌ مخلوقات‌ خداي‌ سبحان‌ اند، بدين‌ جهت‌ در تشبيه‌ از آنها ياد شد «براي‌ پرهيزگاران‌ آماده‌ شده‌ است» پس‌ چگونه‌ مرتكب‌ كارهايي‌ مي‌شويد كه‌ شما را از بهشتي‌ به‌ اين‌ وسعت‌ و عظمت‌ محروم‌ گرداند، در حالي ‌كه‌ براي‌پرهيزگاران‌ آماده‌ شده‌است؟ و چرا ربا مي‌خوريد كه‌ شما را در دوزخي‌ فروافگند كه‌ براي‌ كافران‌ آماده‌ شده‌است‌ ؟.اين‌ آيه‌ كريمه‌ دليل‌ بر آن‌ است‌ كه‌ بهشت‌ و دوزخ‌ هم‌اكنون‌ آفريده‌ شده‌اند وموجودند.قول‌ جمهور علما نيز همين‌ است‌.در حديث‌ شريف‌ آمده‌ است‌: «مردي‌به‌ محضر رسول‌ خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم  آمد و گفت‌: حق‌ تعالي‌ فرموده‌ است‌: (بهشتي‌ كه‌ پهناي‌آن‌ مانند آسمان‌ و زمين‌ است)، پس‌ به‌ من‌ خبر دهيد كه‌ در اين‌ صورت، دوزخ‌در كجاست‌؟ رسول‌ خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم  فرمودند: آيا مي‌بيني‌ كه‌ چون‌ شب‌ مي‌آيد همه‌ چيزرا مي‌پوشاند، در آن‌ وقت‌ روز در كجاست‌؟ آن‌ مرد گفت‌: در آن‌ جايي‌ كه‌خدا جلّ جلاله بخواهد. رسول‌ خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم  فرمودند: پس‌ همچنين‌ است‌ دوزخ، در آن‌جايي ‌است‌ كه‌ خدا بخواهد»🔎🔄*

روی ادامه مطلب کلیک کنید. .........


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ | ۸:۵۸ ب.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره آل عمران  قسمت  17از آیه شریفه 121تا133

*🌹✍🏻تفسیر سوره آل عمران  قسمت  (7⃣1⃣)از آیه شریفه (121تا133)💐✅*
*📌سوره آل عمران مدنی است،ودارای200آیه است*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🌻*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*

*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*


*🔄🔍آخرین سخن درس شانزدهم  تا اینجا بود که علما در بيان‌ احكام‌ گفته‌اند: براي‌ مسلمانان‌ جايز نيست‌ تا كفار ـ اعم‌ از يهود، نصاري‌ و مشركان‌ ـ را دوست‌ همراز، مشاور و امين‌ خويش‌ قرار دهند، ولي‌ جايزاست‌ كه‌ از آنها به‌ عنوان‌ كارگزار و كارمند در كارهاي‌ حكومتي‌اي‌ كه‌ به‌ مسائل‌ حساس‌ و محرمانه‌ امت‌ و رازهاي‌ سياسي‌ آنها مربوط نباشد، استفاده‌ شود، چنانچه‌ اين‌ روش‌ در سيره‌ خلفا ديده‌ شده‌ است‌. همچنين‌ بنابراين‌ آيات، گواهي‌دشمن‌ عليه‌ دشمنش‌ صحت‌ ندارد ـ كه‌ علماي‌ مدينه‌ و حجاز بر اين‌ نظراند، اما ازامام‌ ابوحنيفه‌ جايز بودن‌ آن‌ روايت‌ شده‌ است‌.🔎🔄*


رویادامه مطلب کلیک کنید. ......


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ | ۹:۳۲ ب.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره آل عمران  قسمت  16از آیه شریفه 111تا120

*🌹✍🏻تفسیر سوره آل عمران  قسمت  (6⃣1⃣)از آیه شریفه (111تا120)💐✅*
*📌سوره آل عمران مدنی است،ودارای200آیه است*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🌻*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*

*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*


*🔄🔍آخرین سخن درس پانزدهم تا اینجا بود که عكرمه‌ و مقاتل‌ در بيان‌ سبب‌ نزول‌ آيه‌ كريمه‌ گفته‌اند: اين‌ آيه‌ كريمه‌ درباره ابن‌مسعود، ابي‌بن‌ كعب، معاذبن‌ جبل‌ و سالم‌ برده‌ آزاد شده‌ ابوحذيفه‌ نازل‌شد، بدان‌ جهت‌ كه‌ مالك‌ بن‌ صيف‌ و وهب‌ بن‌ يهوذاي‌ يهودي‌ به‌ اين‌ گروه‌ ازاصحاب رضی الله عنهم گفتند: دين‌ ما بهتر از ديني‌ است‌ كه‌ شما ما را به‌ آن‌ دعوت‌ مي‌كنيد و ما از شما برتر و نيكوتريم‌! پس‌ خداوند جلّ جلاله اين‌ آيه‌ كريمه‌ را نازل‌ كرد.🔎🔄*

روی ادامه مطلب کلیک کنید. .............


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ | ۹:۲۹ ب.ظ | نویسنده : مسافر. |
آداب قاضی
کسى که براى پیروزى فرمان خدا بجنگد مجاهد فى سبیل الله مى‌باشد
اجر و ثواب کمک به مجاهدینى که در راه خدا جهاد مى‌کنند،
عید سعید قربان بر  تمام مسلمین جهان  مبارک باد.1402/4/8
پیام تبریکی مناسبت عید سعید قربان مدیریت بیاناتی فرهنگ اسلامی
تفسیر سورة الروم قسمت 3 از آیه شریفه 14تا19
تفسیر سورة الروم قسمت 2 از آیه شریفه 8تا13
تفسیر سورة الروم قسمت 1 از آیه شریفه 1تا7
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 17 از آیه شریفه 67تا69
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 16 از آیه شریفه 62تا66
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 15 از آیه شریفه 56تا61
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 14 از آیه شریفه 51تا55
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 13 از آیه شریفه 48تا50
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 12 از آیه شریفه 46تا47
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 11 از آیه شریفه 43تا45
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 10 از آیه شریفه 40تا42
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 9 از آیه شریفه 34تا39
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 8 از آیه شریفه 29تا33
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 7 از آیه شریفه 24تا28
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 6 از آیه شریفه 20تا21
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.