بیاناتی فرهنگ اسلامی

به صفحه اصلی سایت بیاناتی فرهنگ اسلامی اهل سنت و الجماعت خوش آمدید.

بیاناتی فرهنگ اسلامی | اسفند ۱۳۹۸

مسافر.
بیاناتی فرهنگ اسلامی به صفحه اصلی سایت بیاناتی فرهنگ اسلامی اهل سنت و الجماعت خوش آمدید.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


لطفا از تمام مطالب دیدن فرماییدجزاک الله خیرا.

حقوق شوهر بر زن و حقوق زن بر شوهر

*🏳✍🏻حقوق شوهر بر زن. و حقوق زن بر شوهر🌹✅*


⁦✍️⁩الف)حقوق شوهر بر زن:⁦⬇️⁩

حق مرد بر زن بسیار بزرگ است، پیامبر صلی الله علیه وسلم  اهمیت آنرا در فرمایشات خود روشن کرده است. حاکم و غیره از حدیث ابوسعید روایت می‌کنند که پیامبر صلی الله علیه وسلم  فرمود : (حق الزوج علی زوجته أن لو کانت به قرحة فلحستها ما أدت حقه) «حق شوهر بر همسرش آنقدر است که اگر زخمی بر شوهرش باشد و آنرا با زبانش پاک کند باز هم حق او را ادا نکرده است. زن خردمند و هوشیار زنی است که آنچه را خداوند و رسول او بزرگ دانسته‌اند بزرگ بداند و حق شوهرش را به خوبی ادا کند و در اطاعت از او کوشش نماید؛ چون اطاعت از شوهر موجب وارد شدن به بهشت می‌شود،

روی ادامه مطلب کلیک کنید. ..........



ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۱ ق.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره انعام قسمت 16 از آیه شریفه 94تا98

*🌹✍🏻تفسیر سوره انعام قسمت(6⃣1⃣) از آیه شریفه(94تا98)*💐

*📌سوره انعام  مکی  است،ودارای165آیه میباشد*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*✒از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🏳🌷*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*

*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*

*🔄🔍آخرین  سخن  درس پانزدهم تا اینجا بود که در بيان‌ سبب‌ نزول‌ آمده‌ است‌: آيه‌ كريمه‌ در مورد كساني‌ نازل‌ شد كه‌ گفتند: (لَوْ نَشَاء لَقُلْنَا مِثْلَ هَذَا) (اگر مي‌خواستيم‌، قطعا مانند اين‌ قرآن‌ را مي‌گفتيم‌) «انفال/‌31».يك‌ روايت‌ ديگر در بيان‌ سبب‌ نزول‌ آيه‌ كريمه‌ اين‌ است‌ كه: آيه‌ كريمه‌ در باره‌عبدالله بن‌ابي‌سرح‌ نازل‌ شد كه‌ نويسنده‌ وحي‌ بود و چون‌ رسول‌ خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم  آيه: (ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقاً آخَرَ)  را بر او املا كردند، بي‌درنگ‌ با خود گفت: (فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ). آن‌ حضرت‌ صلّی الله علیه و آله و سلّم به‌ او فرمودند: «بنويس‌؛ اين‌چنين‌ نازل‌ شده‌ است‌ كه‌ توخواندي‌». پس‌ چون‌ سخنش‌ با وحي‌ موافق‌ گرديد، در شك‌ افتاد و با خود گفت: اگر محمد در ادعاي‌ نبوت‌ راستگو باشد؛ در واقع‌ به‌ من‌ نيز مانند او وحي‌ فرستاده‌ شده‌ و اگر دروغگو باشد؛ من‌ هم‌ سخني‌ همسان‌ سخن‌ وي‌ گفته‌ام‌! بنابراين‌، ازاسلام‌ مرتد شد و به‌ مشركان‌ پيوست‌. اما در روز فتح‌ مكه‌ مجددا اسلام‌آورد ـ چنان‌كه‌ داستان‌ وي‌ معروف‌ است‌.«و اگر بنگري‌ آن‌گاه‌ كه‌ ظالمان‌ در غمرات‌ مرگ‌ باشند» غمرات: جمع‌ غمره‌، به‌معني‌ شدت‌ است‌ يعني: اگر بنگري‌ آن‌گاه‌ كه‌ ظالمان‌ ـ يعني‌ منكران‌ وحي‌خدا جلّ جلاله، يا مدعيان‌ دروغين‌ نبوت‌، يا پرچمداران‌ معارضه‌ با قرآن‌ ـ در سكرات ‌مرگ‌ و سختي‌هاي‌ جان‌كندن‌ قرار دارند؛ بي‌گمان‌ كار بزرگي‌ را ديده‌اي‌ «وفرشتگان‌ دستهايشان‌ را بر آنان‌ گشوده‌اند» براي‌ گرفتن‌ ارواحشان‌، يا براي‌ عذاب ‌نمودنشان‌ درحالي‌كه‌ پتكهاي‌ آهنين‌ در دستهايشان‌ است‌ و به‌ آنان‌ چنين‌ نهيب‌ مي‌زنند: «روح‌هاي‌ خود را بيرون‌ آريد» از اين‌ شدايد و سختي‌هاي‌ جان‌كندن‌ كه‌ در آن‌ در افتاده‌ايد، يا جانهاي‌ خود را از دست‌ ما بيرون‌ آريد و آنها را از عذاب‌ نجات‌ دهيد، يا ارواح‌ خود را بيرون‌ آريد تا آن‌ را از اجساد شما برگيريم‌ وجانهايتان‌ را براي‌ ما تسليم‌ كنيد «امروز به‌سبب‌ آنچه‌ به‌ناحق‌ به‌ خداوند نسبت‌ مي‌داديد» از انكار فرودآوردن‌ كتابها از سوي‌ خداي‌ متعال‌ بر پيامبرانش‌ و ادعاي ‌اين‌ كه‌ خداي‌ عزوجل‌ شركايي‌ دارد «و به‌ سبب‌ آن‌ كه‌ از آيات‌ او سركشي ‌مي‌كرديد» يعني: از تصديق‌ آيات‌ الهي‌ و عمل‌ به‌ آنها تكبر مي‌ورزيديد؛ «به‌ كيفر عذاب‌ خواركننده‌ مي‌رسيد» پس‌ اين‌ عذاب‌ خواركننده‌اي‌ كه‌ بدان‌ كيفر يافته‌ايد، كيفري‌ متناسب‌ و برابر با جرم‌ شماست‌.🔁🔎*

روی ادامه مطلب.کلیک کنید. ..........


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۹:۲۴ ق.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره انعام قسمت 15 از آیه شریفه 88تا93

*🌹✍🏻تفسیر سوره انعام قسمت(5⃣1⃣) از آیه شریفه(88تا93)*💐

*📌سوره انعام  مکی  است،ودارای165آیه میباشد*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*✒از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🏳🌷*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*

*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*

*🔄🔍آخرین  سخن  درس چهاردهم  تا اینجا بود که حكمت‌ دراين‌ كه‌ انبيا: دراين‌ آيات‌ به‌ سه‌ دسته‌ تقسيم‌ شده‌اند، عبارت‌است‌ از اين‌ كه‌:↙1 ـ داوود، سليمان‌، ايوب‌، يوسف‌، موسي‌ و هارون علیهم السلام در ميان‌ نبوت‌ و پادشاهي‌ جمع‌ كردند زيرا داوود و سليمان‌ پادشاه‌ بودند، ايوب‌ امير، يوسف‌ وزير و موسي‌ و هارون علیهم السلام حاكم‌ بودند چنان‌كه‌ فرموده‌ خداوند متعال‌ درباره‌ ايشان: (وَكَذَلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ ‏)  نيز به‌ اين‌ معني‌ است‌ كه‌ نيكوكاران‌ را با يكجا ساختن‌ ميان ‌رياست‌ دنيا و نعمتهاي‌ آن‌ و نعمت‌ هدايت‌ ديني‌ و ارشاد مردم‌، اين‌گونه‌ پاداش‌مي‌دهيم‌.↙2 ـ زكريا، يحيي‌، عيسي‌ و الياس علیهم السلام به‌ زهد در دنيا ممتاز بودند لذا خداي‌ عزوجل‌ ايشان‌ را به‌ وصف‌ (صالحين‌) توصيف‌ كرد.↙3 ـ اسماعيل‌، يسع‌، يونس‌ و لوط، نه‌ از پادشاهان‌ بودند؛ مانند گروه‌ اول‌ و نه‌ از دنيا رويگردان‌ بودند؛ مانند گروه‌ دوم‌ بلكه‌ بر جهانيان‌ زمان‌ خود برتري‌ داشتند، ازاين‌ جهت‌ به‌ فضل‌ و برتري‌ بر جهانيان‌ توصيف‌ شدند.🔁🔎*

روی ادامه مطلب کلیک کنید. ......


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۹:۲۱ ق.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره انعام قسمت 14 از آیه شریفه 83تا87

*🌹✍🏻تفسیر سوره انعام قسمت(4⃣1⃣) از آیه شریفه(83تا87)*💐
*📌سوره انعام  مکی  است،ودارای165آیه میباشد*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*✒از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🏳🌷*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*
*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*

*🔄🔍آخرین  سخن  درس سیزدهم تا اینجا بود که از ابن‌مسعود رضی الله عنه روايت‌ شده‌است‌ كه‌ فرمود: چون‌ آيه‌ كريمه‌ نازل‌ شد، اين‌ حكم‌ بر اصحاب‌ رسول‌ خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم  دشوار آمد و گفتند: كدام‌ يك‌ از ما بر نفس‌ خود ظلم‌ نمي‌كند؟ اگر كار چنان‌ باشد كه‌ همه‌ ما از ايمني‌ بي‌بهره‌ باشيم‌، در اين ‌صورت‌ همه‌ بيچاره‌ گشته‌ايم‌؟ همان‌ بود كه‌ رسول‌ خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم در حديث‌ شريف‌ فرمودند: «معناي‌ آيه‌كريمه‌ چنان‌ نيست‌ كه‌ شما مي‌پنداريد بلكه‌ چنان‌ است‌ كه‌ لقمان‌ به‌ فرزندش‌ گفت: فرزندم‌! به‌ خدا شريك‌ نياور زيرا بي‌گمان‌ شرك‌ ظلمي ‌است‌ عظيم‌». يعني: مراد از ظلم‌ در اين‌ آيه‌، شرك‌ است‌.🔁🔎*

روی ادامه مطلب کلیک کنید. ............


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۹:۱۹ ق.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره انعام قسمت 13 از آیه شریفه 72تا82

*🌹✍🏻تفسیر سوره انعام قسمت(3⃣1⃣) از آیه شریفه(72تا82)*💐
*📌سوره انعام  مکی  است،ودارای165آیه میباشد*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*✒از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🏳🌷*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*
*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*

*🔄🔍آخرین  سخن  درس دوازدهم تا اینجا بود که ‌«بگو» اي‌ پيامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم! به‌ اين‌ گروه‌ كفار «آيا به‌جاي‌ خداوند چيزي‌ را بخوانيم‌ كه ‌نه‌ سودي‌ به‌ ما مي‌رساند و نه‌ زياني‌» يعني: چگونه‌ به‌ جاي‌ خداوند جلّ جلاله بتاني‌ را بپرستيم‌ كه‌ اگر از آنان‌ طالب‌ منفعتي‌ گرديم‌، به‌ هيچ‌ وجه‌ نمي‌توانند سودي‌ به‌ ما برسانند چنان‌كه‌ به‌ هيچ‌ وجه‌ از زيان‌ آنها نيز بيمي‌ نداريم‌؟ پس‌ كسي‌ كه‌ فاقد هرگونه‌ توان‌ و سلطه‌اي‌ باشد، قطعا سزاوار پرستش‌ نيست‌ «و آيا بعد از آن‌ كه‌ خدا ما را هدايت‌ كرده ‌است‌، بر پاشنه‌هاي‌ خود بازگردانيده‌ شويم‌؟»يعني: به‌ سوي‌ شرك‌ و گمراهي‌اي‌ بازگرديم‌ كه‌ خداي‌سبحان‌ ما را از آن‌ بيرون‌ آورده‌ و به‌ اسلام‌ هدايت ‌كرده ‌است‌؟ «مانند كسي‌ كه‌ شيطانها در زمين‌ او را از راه‌ به ‌در برده‌اند» آنان‌ غولهاي ‌بياباني‌، يا سركشان‌ از جنيان‌اند كه‌ در بيابان‌ راه‌ را بر انسان‌ گرفته‌ و او را به ‌نام‌ و نام ‌پدر و جدش‌ فرامي‌خوانند و او هم‌ ـ با اين‌ پندار كه‌ او را به‌ راه‌ سلامت‌ رهنمون‌ مي‌شوند ـ از آنان‌ دنباله‌روي‌ مي‌كند اما چون‌ بر سر عقل‌ مي‌آيد و چشم‌ باز مي‌كند، مي‌بيند كه‌ او را به‌ بيابان‌ برهوت‌ بي ‌آب‌ و علف‌ و ناپيدايي‌ درافگنده‌اند كه‌ در آن‌ سربه‌نيست‌ مي‌شود و از تشنگي‌ مي‌ميرد. اين‌ است‌ مثل‌ كسي‌ كه‌ بجز خداي ‌برحق‌ لاشريك‌، خدايان‌ دروغين‌ را به‌ پرستش‌ گيرد. آري‌! اين‌ انسان‌ درافتاده‌ دردام‌ غولان‌ بيابان: «حيران‌ است‌» و سرگشته‌، نه‌ راه‌ به‌جايي‌ مي‌برد و نه‌ مي‌داند كه‌چه‌كار بايد بكند تا از اين‌ مهلكه‌ به ‌درآيد «براي‌ وي‌ ياراني‌ است‌ كه‌ او را به‌ سوي‌ راه راست‌ مي‌خوانند، كه: به ‌سوي‌ ما بيا» يعني: آن‌ شخص‌ سرگشته‌، در راه‌ رفيقان‌ و همراهاني‌ دارد كه‌ وي‌ را به‌ سوي‌ راه‌ راستي‌ كه‌ به‌ مسكن‌ و مأوايش‌ مي‌رساند، فرامي‌خوانند و به‌ او مي‌گويند: با ما بيا! اما او به‌ سخن‌ آنان‌ گوش‌ فرانمي‌دهد و از راهنمايي‌ آنان‌ بهره‌ نمي‌گيرد زيرا او حيران‌ است‌ و نمي‌داند كه‌ كدام‌ يك‌ از طرفين ‌او را به‌ راه‌ درست‌ فرامي‌خوانند «بگو» اي‌ پيامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم! «بي‌گمان‌ هدايت‌، همان ‌هدايت‌ الهي‌ است‌» يعني: قطعا دين‌ راست‌ و درست‌، دين‌ وي‌ است‌ كه‌ آن‌ را براي‌ بندگانش‌ پسنديده‌ و غير از آن‌ هر چه‌ هست‌، باطل‌ و گمراه‌كننده‌ است ‌«و» بگو: «دستور يافته‌ايم‌ به‌ اين‌ كه‌ تسليم‌ پروردگار جهانيان‌ باشيم‌» يعني: خالصانه‌ او را عبادت‌ كنيم‌ و كسي‌ را با وي‌ شريك‌ قرار ندهيم‌.🔁🔎*

روی ادامه مطلب کلیک کنید. ......


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۹:۱۷ ق.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره انعام قسمت 12 از آیه شریفه 66تا71

*🌹✍🏻تفسیر سوره انعام قسمت(2⃣1⃣) از آیه شریفه(66تا71)*💐
*📌سوره انعام  مکی  است،ودارای165آیه میباشد*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*✒از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🏳🌷*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*
*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*

*🔄🔍آخرین  سخن  درس یازدهم تا اینجا بود که.در حديث‌ شريف‌ به‌ روايت‌ سعدبن‌ابي‌وقاص‌ رضی الله عنه آمده‌ است‌ كه‌ فرمود: روزي‌ رسول‌ خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم  از محل‌ اقامت‌ خود در بالاي‌ مدينه‌، به‌سوي‌ قسمت ‌سفلاي‌ آن‌ آمدند و چون‌ در راهشان‌ به‌ مسجد بني‌معاويه‌ (قريه‌اي‌ از قراي‌ انصار) رسيدند، به‌ آن‌ مسجد وارد شده و در آن‌ دو ركعت‌ نماز گزاردند و ما نيز با ايشان ‌نماز گزارديم‌، آن‌گاه‌ با پروردگارشان‌ مناجات‌ طولاني‌اي‌ نمودند، سپس‌ به‌سوي‌ ما بازگشتند و فرمودند: «از پروردگارم‌ سه‌ چيز را درخواست‌ كردم‌؛ اما او دو تا از آنها را به‌ من‌ داد و يكي‌ را از من‌ بازداشت: از او خواستم‌ كه‌ امتم‌ را با غرق‌نمودن ‌و با قحطي‌ هلاك‌ نكند؛ و او اين‌ دو را به‌ من‌ عطا كرد و از او خواستم‌ كه‌ شر وبلاي‌ آنان‌ را در ميان‌ خودشان‌ نيفگند (آنان‌ را دچار اختلاف‌ كلمه‌ نگرداند) اما او آن‌ را از من‌ بازداشت‌». البته‌ اين‌ حديث‌ شريف‌ بدين‌ معني‌ نيست‌ كه‌ بخش‌هايي‌ از اين‌ امت‌، هرگز به‌ قحطي‌ و غرق‌ گرفتار نمي‌شوند بلكه‌ به‌ اين‌ معني‌ است‌ كه‌ امت ‌اسلام‌ با اين‌ بليات‌ ريشه‌كن‌ نمي‌شود و كاملا نابود نمي‌گردد. ابن‌كثير نقل‌ مي‌كند كه‌ رسول‌اكرم‌ صلّی الله علیه و آله و سلّم در حديث‌ شريف‌ فرمودند: «من‌ بر امتم‌ جز از ائمه (حكام) گمراه‌گر بيم‌ ندارم‌ زيرا چون‌ شمشير در ميان‌ امتم‌ نهاده‌ شد تا روز قيامت ‌از ميانشان‌ برداشته‌ نخواهد شد»🔁🔎*

روی ادامه مطلب کلیک کنید. ......


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۹:۱۴ ق.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره انعام قسمت 11 از آیه شریفه 61تا65

*🌹✍🏻تفسیر سوره انعام قسمت(1⃣1⃣) از آیه شریفه(61تا65)*💐
*📌سوره انعام  مکی  است،ودارای165آیه میباشد*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*✒از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🏳🌷*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*
*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*

*🔄🔍آخرین  سخن  درس دهم تا اینجا بود که ‌خداي‌ عزوجل‌ در اين‌ آيه‌، خواب‌ را «وفات‌»، و در جاي‌ ديگري‌ آن‌ را «مرگ‌» ناميده‌؛ بنابراين‌، از تعابير فوق‌ چنين‌ برمي‌آيد كه‌ ما مي‌توانيم‌ به‌ وسيله‌ خواب‌، چيزهايي‌ را در مورد عالم‌ مرگ‌، عالم‌ برزخ‌، عذاب‌، يا نعمت‌هاي‌ قبر بدانيم‌ زيرا در همان‌ حالي‌ كه‌ ما شخص‌ به‌ خواب ‌رفته‌ را ساكن‌ و آرام‌ و بي‌حركت‌ مي‌بينيم‌، ممكن‌ است‌ او درحال‌ عذاب‌ يا نعمت‌ قرار داشته‌ باشد و با خوابهايي‌ كه‌ مي‌بيند، اين‌ حالات‌ را احساس‌ كند. البته‌ اين‌ بدان‌ معني‌ نيست‌ كه‌ حال‌ شخص ‌مرده‌ و شخص‌ به‌ خواب‌رفته‌ يكي‌ است‌ بلكه‌ اين‌ بدان‌ معني‌ است‌ كه‌ خواب‌ تابلويي‌ كوچك‌شده‌ از مرگ‌ است‌. در حديث‌ شريف‌ آمده‌ است: «النوم ‌اخو الموت: خواب‌ برادر مرگ‌ است‌».🔁🔎*

روی ادامه مطلب کلیک کنید. .......


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۹:۱۲ ق.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره انعام قسمت 10 از آیه شریفه 57تا60

*🌹✍🏻تفسیر سوره انعام قسمت(🔟) از آیه شریفه(57تا60)*💐

*📌سوره انعام  مکی  است،ودارای165آیه میباشد*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*✒از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🏳🌷*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*

*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*

*🔄🔍آخرین  سخن  درس نهم  تا اینجا بود که ‌«بگو» اي‌ پيامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم «من‌ نهي‌ شدم‌» يعني: به‌ ادله‌ سمعي‌ و عقلي‌ برگردانيده ‌شدم‌ از اين‌ «كه‌ آن‌ كساني‌ را كه‌ شما بجز الله مي‌پرستيد، عبادت‌ كنم‌. بگو: من‌ از هوا و هوسهاي‌ شما» يعني: از راه‌ و رسم‌ها و هدفهاي‌ فاسدتان‌ كه‌ مسبب‌ افتادن‌ در گمراهي‌ مي‌شود «پيروي‌ نمي‌كنم‌» از قبيل‌ اين‌ خواسته‌ كه‌ معبودان‌ باطلتان‌ راپرستش‌ كنم‌ و مستضعفان‌ مؤمن‌ را از خود برانم‌! «آن‌گاه‌» اگر از هوا و هوس‌هاي‌ شما پيروي‌ كنم‌ «گمراه‌ شده ‌باشم‌ و از راه‌يافتگان‌ نباشم‌».آيه‌ كريمه‌ روشن‌ مي‌سازد كه‌ پيروي‌ از هوا و هوس‌، سبب‌ فروافتادن‌ در گمراهي‌ است‌ و آنان‌ به‌ همين‌ سبب‌، از راه‌يافتگان‌ نبودند.🔁🔎*

روی ادامه مطلب کلیک کنید. ...........


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۹:۱۰ ق.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره انعام قسمت 9 از آیه شریفه 51تا56

*🌹✍🏻تفسیر سوره انعام قسمت(9⃣) از آیه شریفه(51تا56)*💐
*📌سوره انعام  مکی  است،ودارای165آیه میباشد*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*✒از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🏳🌷*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*
*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*

*🔄🔍آخرین  سخن  درس هشتم تا اینجا بود که «بگو» اي‌ پيامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم «به‌ شما نمي‌گويم‌ كه‌ گنجينه‌هاي‌» قدرت‌ «خدا نزد من‌ است‌» تا هر معجزه‌اي‌ را كه‌ پيشنهاد كنيد، بياورم‌ «و نمي‌گويم‌ كه‌ غيب‌ را مي‌دانم‌» تا از امور ناپيدا به‌ شما خبر داده‌ و شما را از رويدادهايي‌ كه‌ در روزگاران ‌آينده‌ واقع‌ خواهد شد، آگاه‌ گردانم‌.گفتني‌ است‌ كه‌ خداوند جلّ جلاله پيامبرش‌ را بر پاره‌اي‌ از علوم‌ غيب‌ آگاه‌ گردانيد و به ‌هر مسلمان‌ ديگري‌ نيز گاهي‌ امر حقي‌ را الهام‌ مي‌كند ـ كه‌ چه‌بسا اين‌ نيز به ‌نوعي‌ با امر غيبي‌اي‌ پيوند داشته‌ باشد ـ ولي‌ بايد دانست‌ كه‌ اين‌ اساس‌ و زير بنايي‌ نيست‌ كه‌ يك‌ مسلمان‌ همه‌ امور خويش‌ را بر آن‌ بنا كند.«و به‌ شما نمي‌گويم‌ كه‌ من‌ فرشته‌ هستم‌» تا مرا به‌ كارهاي‌ خارق ‌العاده‌اي ‌مكلف‌ گردانيد كه‌ بشر تاب‌وتوان‌ آن‌ را ندارد «من‌ جز آنچه‌ را كه‌ به‌سويم‌ وحي ‌مي‌شود» و به‌ تبليغ‌ آن‌ براي‌ شما مأمور گرديده‌ام‌ «پيروي‌ نمي‌كنم‌» و حتي‌ يك ‌سر سوزن‌ هم‌ از آن‌ تخطي‌ نمي‌نمايم‌ «بگو» اي‌ پيامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم «آيا نابينا و بينا برابرند؟» يعني: گمراهان‌ و هدايت‌يافتگان‌، يا كافر و مسلمان‌، هرگز با هم‌ برابر نيستند «آيا تفكر نمي‌كنيد» در اين‌ امر تا عدم‌ برابري‌ ميان‌ آنها را دريابيد و آن‌گاه‌ از روش‌ كساني‌ پيروي‌ كنيد كه‌ حق‌ را ديده‌ و راه‌ را يافته‌اند؟.🔁🔎*

روی ادامه مطلب کلیک کنید. ........


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۹:۷ ق.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره انعام قسمت 8 از آیه شریفه 45تا50

*🌹✍🏻تفسیر سوره انعام قسمت(8⃣) از آیه شریفه(45تا50)*💐
*📌سوره انعام  مکی  است،ودارای165آیه میباشد*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*✒از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🏳🌷*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*
*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*

*🔄🔍آخرین  سخن  درس هفتم تا اینجا بود که اگر به‌ تاريخ‌، نگاهي‌ گذرا داشته‌ باشيم‌، ملاحظه‌ مي‌كنيم‌ كه‌ واقعيت‌ زندگي ‌بشر، نمونه‌ چنين‌ امت‌هايي‌ را فراوان‌ شناخته‌ است‌؛ زيرا امت‌هاي‌ بسياري‌ را مي‌يابيم‌ كه‌ خداي‌ سبحان‌ آنها را در اوج‌ مدنيت‌ و رفاه‌ و نعمت‌، به‌ سراشيب ‌اضمحلال‌ و فروپاشيدگي‌ درافگنده‌ است‌ و اين‌ سنت‌ الهي‌ است‌ و سنت‌ الهي‌ را هيچ‌ دگرگوني‌اي‌ نيست‌. عقبه‌بن‌ عامر رضی الله عنه از رسول‌ خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم  روايت‌ كرده ‌است‌ كه ‌در حديث‌ شريف‌ فرمودند: «چون‌ ديدي‌ كه‌ خداي‌ عزوجل‌ در عين‌ فروروي‌ بنده‌ در نافرماني‌هاي‌ وي‌، به‌ او دوست‌داشتني‌هاي‌ دنيا را مي‌دهد پس‌ بدان‌ كه‌ آن ‌استدراج‌ است‌»، آن‌گاه‌ اين‌ آيه‌ كريمه‌ را تلاوت‌ كردند. همچنين‌ از عباده‌بن‌صامت‌ رضی الله عنه روايت‌ شده ‌است‌ كه‌ رسول‌ خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم  در حديث‌ شريف‌ فرمودند: «چون‌ خداوند براي‌ قومي‌ بقا يا رشد و بالندگي‌ را اراده‌ داشته‌ باشد، به‌ آنان‌ وارستگي‌ و ميانه‌روي‌ در تنعمات‌ را ارزاني‌ مي‌كند و چون‌ به‌ آنان‌ اراده‌ نابودي‌ و ريشه‌كن‌ شدن‌ را داشته‌ باشد، در خيانتي‌ را بر آنان‌ مي‌گشايد». آن‌گاه‌ اين‌ آيه‌ كريمه‌ و آيه ‌بعدي‌ را تلاوت‌ كردند.‌‌🔁🔎*


روی ادامه مطلب کلیک کنید. ............


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۴:۳۹ ق.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره انعام قسمت 7 از آیه شریفه 39تا44

*🌹✍🏻تفسیر سوره انعام قسمت(7⃣) از آیه شریفه(39تا44)*💐
*📌سوره انعام  مکی  است،ودارای165آیه میباشد*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*✒از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🏳🌷*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*
*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*

*🔄🔍آخرین سخن درس ششم تا اینجا بود که هيچ‌ جنبنده‌اي‌ در زمين‌ نيست‌ و نه‌ هيچ‌ پرنده‌اي‌ كه‌ با دو بال‌ خويش‌ مي‌پرد مگر آن‌ كه‌ آنها» نيز «امت‌هايي‌ همانند شما هستند» يعني: آنها گروهها و دسته‌هاي ‌گوناگوني‌ همانند شما هستند كه‌ هر يك‌ در پيدايش‌، چگونگي‌ زيست‌، تجمع‌، تغذيه‌، نياز به‌ كارپرداز و مدبر... و غير اين‌ از شئون‌ زندگي‌ خويش‌، داراي‌ نظام‌ وبرنامه‌ مخصوص‌ به‌ خود مي‌باشند و خداي‌ عزوجل‌ آنان‌ را نيز همچون‌ شما آفريده‌ و روزي‌ داده ‌است‌ و اين‌ گروههاي‌ مختلف‌ از مخلوقات‌ خداي‌ عزوجل ‌نيز، در حيطه‌ علم‌ و تقدير و سلطه‌ و احاطه‌ وي‌ قرار دارند. به‌ قولي‌ديگر: (أمثالكم: همانند شما هستند) به‌ اين‌ معني‌ است: اين‌ امتها نيز در ذكر خداي‌ عزوجل‌ و راهيابي‌ فطري‌ به‌سوي‌ وي‌ و برخورداري‌ از هدايت‌ تكويني‌، همانند شما هستند. قيد پرواز پرندگان‌ با (دو بال‌)، براي‌ نفي‌ مجاز و تأكيد بر اراده‌ معناي‌حقيقي‌ پرواز است‌. «در كتاب‌ هيچ‌ چيزي‌ را فروگذار نكرده‌ايم‌» از امور شما و امور اين‌ امت‌ها. مراد از «كتاب‌»، لوح‌ محفوظ است‌ زيرا خداوند متعال‌ تمام‌ حوادث ‌را در آن‌ به‌ ثبت‌ رسانده‌است‌. يا مراد؛ قرآن‌ است‌.↙ يعني: هيچ‌ چيز از آنچه‌ را كه ‌خلق‌ به‌ بيان‌ آن‌ نياز دارند، فروگذار نكرديم‌، مگر اين‌ كه‌ قرآن‌ را فراگير آن‌ساختيم‌.بيان‌ حقيقت‌ جامعيت‌ و فراگيري‌ قرآن‌ كريم‌ در سياق‌ ذكر انواع‌ جنبندگان ‌زمين‌، به‌ اعجاز علمي‌ قرآن‌ كريم‌ اشاره‌ دارد، كه‌ علم‌ زيست‌شناسي‌ گوشه‌هايي‌ از اين‌ اعجاز را به ‌نمايش‌ گذاشته‌است‌.«پس‌ همه‌ به‌سوي‌ پروردگارشان‌ محشور مي‌شوند» يعني: همه‌ امت‌هاي‌ مذكور، در قيامت‌ حشر مي‌شوند. اين‌ تعبير براين‌ حقيقت‌ دلالت‌ دارد كه‌ امت‌هاي‌ جنبنده‌ و پرنده‌ نيز همچون‌ بني‌آدم‌ محشور مي‌شوند. از ابوهريره‌ رضی الله عنه روايت‌ شده‌است‌ كه‌ فرمود: «هيچ‌ جنبنده‌ و پرنده‌اي‌ نيست‌ مگر اين‌ كه‌ در روز قيامت‌ محشور خواهد شد، آن‌گاه‌ براي‌ برخي‌ از آنها از برخي ‌ديگر قصاص‌ گرفته‌ مي‌شود، حتي‌ ازحيوان‌ شاخ‌دار براي‌ حيوان‌ بي‌شاخ‌، سپس‌ به‌ آن‌ حيوان‌ گفته‌ مي‌شود: به‌ خاك‌تبديل‌ شو! و در اين‌ هنگام‌ است‌ كه‌ كافر مي‌گويد: (يا ليتني‌ كنت‌ ترابا: اي‌ كاش‌من‌ هم‌ خاك‌ بودم‌!). اما به‌ قولي: مراد از «حشر» در اينجا، مرگ‌ اين‌ جانوران ‌است‌. به‌ قولي‌ديگر: مراد از «حشر»،حشر كفار است‌.‌🔁🔎*


روی ادامه مطلب کلیک کنید. ........


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۴:۳۷ ق.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره انعام قسمت 6 از آیه شریفه 33تا38

*🌹✍🏻تفسیر سوره انعام قسمت(6⃣) از آیه شریفه(33تا38)*💐
*📌سوره انعام  مکی  است،ودارای165آیه میباشد*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*✒از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🏳🌷*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*
*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*

*🔄🔍آخرین  سخن  درس پنجم تا اینجا بود که زندگاني‌ دنيا جز بازي‌ و سرگرمي‌ نيست‌» مراد آيه‌، تكذيب‌ اين‌ سخن‌ كفار است‌ كه: حياتي‌ جز اين‌ زندگاني‌ دنيا نيست‌. لذا بشر بايد بداند كه‌ حيات‌ حقيقي‌اي ‌كه‌ بايد براي‌ آن‌ كار كرد، همانا حيات‌ آخرت‌ است‌ زيرا حيات‌ آخرت‌، دائمي‌ و ناگسستني‌ است‌ «و قطعا سراي‌ آخرت‌ براي‌ كساني‌ كه‌ پرهيزگاري‌ مي‌كنند» از شرك‌ ومعاصي‌ «بهتر است‌» اين‌ عبارت‌ دليل‌ بر آن‌ است‌ كه‌ جز اعمال‌ متقيان‌ هرچه‌ هست‌؛ بازي‌ و سرگرمي‌ و بيهودگي‌ است‌ «آيا درنمي‌يابيد؟» و انديشه‌ نمي‌كنيد تا ايمان‌ آوريد؟ و آيا به‌ بي‌ارزش‌ بودن‌ زندگي‌ دنيا نسبت‌ به‌ زندگي‌ آخرت‌ هيچ ‌نمي‌انديشيد تا براي‌ آخرت‌ عمل‌ كنيد؟ آخر بايد بينديشيد كه‌ حيات‌؛ محدود به ‌اين‌ مقطع‌ كوتاه‌ عمر دنيوي‌ نيست‌ بلكه‌ حيات‌ از نظر طولي‌ در عمق‌ زمان‌، از نظر عرضي‌ در عمق‌ آفاق‌ و از نظر عمقي‌ در ژرفاي‌ عوالم‌ بي‌كران‌ باري‌ تعالي‌ امتداد يافته‌ و از نظر حقيقت‌ خود هم‌ متنوع‌ است‌.🔁🔎*

روی ادامه مطلب کلیک کنید. ...........


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۴:۳۵ ق.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره انعام قسمت 5 از آیه شریفه 26تا32

*🌹✍🏻تفسیر سوره انعام قسمت(5⃣) از آیه شریفه(26تا32)*💐
*📌سوره انعام  مکی  است،ودارای165آیه میباشد*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*✒از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🏳🌷*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*
*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*

*🔄🔍آخرین  سخن  درس چهارم تا اینجا بود که ابن‌عباس‌ رضی الله عنهما و ديگران‌ در بيان‌ سبب‌ نزول‌ آيه‌ كريمه‌ گفته‌اند: ابوجهل‌ و سران ‌قريش‌ شبانگاه‌ دور از ديده‌ مردم‌ و بي‌آن‌ كه‌ يكي‌ از آنها از حال‌ ديگري‌ آگاه‌ باشد، به‌ قرآن‌ گوش‌ مي‌سپردند پس‌ نازل ‌شد: «و از آنان‌» يعني: از مشركان ‌«كساني‌ هستند كه‌ به‌ تو گوش‌ مي‌دهند» آن‌گاه‌ كه‌ قرآن‌ مي‌خواني‌ «ولي‌ ما بردلهايشان‌ پرده‌ها افگنده‌ايم‌ تا آن‌ را نفهمند» يعني: درحالي‌كه‌ قطعا ما بر دلهايشان‌ پرده‌هايي‌ كشيده‌ايم‌، چون‌ دوست‌ نداريم‌ كه‌ آنها قرآن‌ را درك‌ كنند «و در گوشهايشان‌ سنگيني‌اي‌ نهاده‌ايم‌» يعني: از شنيدن‌ قرآن‌ ناشنوايشان‌ ساخته‌ايم‌ «تا بدانجا كه‌ كافران‌ چون‌ نزد تو آيند، با تو مجادله‌ مي‌كنند» يعني: آنها در كفر وعنادشان‌ بدانجا رسيده‌اند كه‌ به ‌صرف‌ ايمان‌ نياوردن‌ اكتفا نكرده‌ بلكه‌ جدال‌كنان ‌نزد تو مي‌آيند و «مي‌گويند: اين‌ جز افسانه‌هاي‌ پيشينيان‌ نيست‌» يعني: اين‌ قرآن‌، جز از جنس‌ داستانها و افسانه‌هاي‌ بي‌پايه‌اي‌ كه‌ پيشينيان‌ آن‌ را در كتابهايشان‌ نوشته‌اند، نيست‌. آري‌! آنها پنداشتند كه‌ حضرت‌ محمد صلّی الله علیه و آله و سلّم قرآن‌ را از اين ‌داستانها و اخبار برگرفته‌ است‌ درحالي‌ كه‌ قرآن‌ جز فروفرستاده‌ خداي‌ عزيز و حميد نيست‌. 🔁🔎*

روی ادامه مطلب کلیک کنید. ...........


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۴:۳۳ ق.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره انعام قسمت 4 از آیه شریفه 20تا25

*🌹✍🏻تفسیر سوره انعام قسمت(4⃣) از آیه شریفه(20تا25)*💐
*📌سوره انعام  مکی  است،ودارای165آیه میباشد*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*✒از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🏳🌷*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*
*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*

*🔄🔍آخرین  سخن  درس سوم تا اینجا بود که آيا شما شهادت‌ مي‌دهيد كه‌ خدايان‌ ديگري‌ با الله وجود دارند؟ بگو» اي‌ پيامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم! اگر شما شهادت‌ دهيد «من‌ چنين‌ شهادتي‌ نمي‌دهم‌» زيرا اين‌ شهادت‌ از باطل‌ترين‌ باطل‌هاست‌ «بگو: جز اين‌ نيست‌ كه‌ او معبودي‌ يگانه‌ است‌ و بي‌ترديد، من‌از آنچه‌ شما شريك‌ او قرار مي‌دهيد، بيزارم‌» يعني: از بتاني‌كه‌ آنها را خدايان ‌خويش‌ قرار مي‌دهيد، يا از شرك‌آوردنتان‌ به‌ خداي‌ عزوجل‌، بيزار و بركنارم‌ زيرا من‌ فقط به‌ يگانگي‌ خداوند متعال‌ گواهي‌ مي‌دهم‌.آيه‌ كريمه‌ دليل‌ بر آن‌ است‌ كه‌ تبليغ‌ اسلام‌ بر مسلمانان‌ فرض‌ است‌.🔁🔎*

روی ادامه مطلب کلیک کنید. ............


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۴:۳۰ ق.ظ | نویسنده : مسافر. |

تفسیر سوره انعام قسمت 3 از آیه شریفه 13تا19

*🌹✍🏻تفسیر سوره انعام قسمت(3⃣) از آیه شریفه(13تا19)*💐
*📌سوره انعام  مکی  است،ودارای165آیه میباشد*

*🌱✍🏻أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ*

*✒از شيطان رانده شده به الله پناه میبرم.🏳🌷*

*🌿✍‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ*
*↩🖊به نام الله بسیار بخشنده و بسیار  مهربان ↪✅*

*🔄🔍آخرین  سخن  درس دوم تا اینجا بود که در حديث‌ شريف‌ به‌ روايت‌ ابوهريره‌ رضی الله عنه از رسول‌ خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم  آمده‌ است‌ كه‌ فرمودند: «آن‌گاه‌ كه‌ خداي‌ عزوجل‌ آفرينش‌ خلق‌ را به‌ پايان‌ رساند، نامه‌اي‌ به‌ عبارت‌ زير نوشت‌ و آن‌ را در نزد خويش‌ بر بالاي‌ عرش‌ نهاد: همانا رحمت‌ من‌ بر خشمم‌ پيشي‌ گرفته‌است‌». «يقينا شما را در روز قيامت‌ گرد مي‌آورد كه‌ هيچ‌ شكي‌ در آن‌نيست‌» يعني: هيچ‌ شكي‌ در روز قيامت‌ يا در گرد آوردنتان‌ نيست‌ اما خداوند متعال‌ مهلتتان‌ مي‌دهد و گردآوردنتان‌ را از قبرهايتان‌ تا روزي‌ كه‌ منكر آن‌ هستيد، به ‌تأخير مي‌اندازد «كساني‌ كه‌ بر خود زيان‌ زده‌اند، ايمان‌ نمي‌آورند» يعني: كساني‌ كه‌ به‌ اين‌ حقيقت‌ ايمان‌ ندارند، به ‌زودي‌ در روز گردآوري‌، بر آنان‌ روشن‌ خواهد شد كه‌ با اين‌ عمل‌ خويش‌ به‌ خود زيان‌ زده‌ و خود را غرق‌ خسران‌ كرده‌اند.🔁🔎*

روی ادامه مطلب کلیک کنید. ..........


موضوعات مرتبط: تفسیر  قرآن کریم با تنظیم و نشر مسافر

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۴:۴ ق.ظ | نویسنده : مسافر. |
آداب قاضی
کسى که براى پیروزى فرمان خدا بجنگد مجاهد فى سبیل الله مى‌باشد
اجر و ثواب کمک به مجاهدینى که در راه خدا جهاد مى‌کنند،
عید سعید قربان بر  تمام مسلمین جهان  مبارک باد.1402/4/8
پیام تبریکی مناسبت عید سعید قربان مدیریت بیاناتی فرهنگ اسلامی
تفسیر سورة الروم قسمت 3 از آیه شریفه 14تا19
تفسیر سورة الروم قسمت 2 از آیه شریفه 8تا13
تفسیر سورة الروم قسمت 1 از آیه شریفه 1تا7
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 17 از آیه شریفه 67تا69
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 16 از آیه شریفه 62تا66
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 15 از آیه شریفه 56تا61
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 14 از آیه شریفه 51تا55
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 13 از آیه شریفه 48تا50
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 12 از آیه شریفه 46تا47
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 11 از آیه شریفه 43تا45
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 10 از آیه شریفه 40تا42
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 9 از آیه شریفه 34تا39
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 8 از آیه شریفه 29تا33
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 7 از آیه شریفه 24تا28
تفسیر سورة العنكبوت قسمت 6 از آیه شریفه 20تا21
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.